کاشف اسرار-مسابقات جام ستارگان کاراته آزاد، انتخابی شرکت در سوپر لیگ کشور چهارشنبه ۲۳ خرداد ساعت ۲۱ در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد و در آن استاندار گیلان،دو نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی،تعدادی از اصحاب رسانه و مقامات استانی،شهرستانی و مدیریت شهری و نیز شهروندان حضور یافتند.

ج

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،این مسابقات از ساعت 21 شروع  و با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت و با شرکت 24 نفر از قهرمانان نام دار گیلانی این رشته در 5 وزن برگزار شد.

این مسابقات با اجرای موسیقی زنده و نمایش کاتا و نمایشگاه دستاوردهای تاریخ کاراته گیلان در راستای برنامه شب های روشن شهر رشت و توسط هیات کاراته استان به ریاست:”رضا رسولی”یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت برگزار گردید و به منتخبین مدال و کاپ قهرمانی اهدا شد.

از زمان برگزاری این مسابقات 12 روز سپری شده و تاکنون شهرداری و سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری درباره هزینه کرد برگزاری آن به جهت شفافیت و حق آگاهی به موقع شهروندان از دسترسی به اطلاعات مورد نیاز اطلاع رسانی لازم نکرده است.

از آن جایی که ریاست هیات کاراته گیلان بر عهده”رضا رسولی”یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت بوده و از زمان انتصاب شهردار بارها انتقادات تندی از”مسعود نصرتی قزوینی نژاد”داشته،چگونه توانسته مسابقات جام ستارگان کاراته آزاد”با مشارکت شهرداری و سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی زیر مجموعه این نهاد عمومی غیر دولتی در پیاده راه هسته مرکزی شهر برگزار کند؟

خبرنگار این رسانه طی روزهای اخیر به مکاتبه ای از رئیس هیات کاراته گیلان با شهردار رشت در راستای برگزاری این مسابقات دست یافته که نوزدهم خرداد ماه سال جاری در دبیرخانه مرکزی شهرداری به ثبت رسیده است.

در متن این نامه به صورت تایپی بدون سربرگ،،مهر،تاریخ و امضاء رئیس هیات کاراته استان که به امضاء “حامد زیکساری “از طرف”رضا رسولی “رسیده است،با اشاره به انتخاب شهر رشت به عنوان شهر شب های روشن و هم چنین ایجاد شادابی و نشاط و در نظر داشتن برگزاری یک سری مسابقات کاراته جام استان با حضور ستارگان کاراته غیر کنترلی ایران در تاریخ یاد شده به منظور سهولت در امر برگزاری هر چه باشکوه تر این مسابقات خواستار مساعدت مالی به مبلغ یکصد میلیون ریال شد.

“نصرتی قزوینی نژاد”در هامش این درخواست خطاب به مدیریت امور مالی و هم چنین رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری دستور داد:”آقای حسنی-آقای ماه پسند؛در این برنامه فرهنگی و ورزشی تا مبلغ ده میلیون تومان مشارکت نمایند.97/3/17”

پس از گذشت 6 روز از صدور دستور شهردار در هامش نامه درخواستی این مسابقات در پیاده راه ذکر شده برگزار شد ولی سئوالاتی در ذهن تداعی شده،عضو شورای اسلامی شهر که از منتقدین “نصرتی قزوینی نژاد”بوده چگونه توانسته به سرعت اخذ موافقت اخذ و این مسابقات اجرائی بکند؟

با توجه به این که یکی از وظایف سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بر اساس، اساس نامه مورد موافقت قرار گرفته توسط وزارت کشور،برنامه ریزی،کنترل و نظارت بر امور ورزشی شهر است،با مستندات پاسخ بدهند آیا دیگر هیات های ورزشی استان از این گونه مساعدت های مالی برخوردار هستند یا خیر؟اگر پاسخ مثبت است با مستندات پاسخ بدهند،ضمن این که همچون “رسولی”همان مبلغ درخواستی پرداخت شده یا کمتر بوده است؟ و اگر خیر،چزا کمک نکرده است؟

هم چنین به این سئوال با ارائه کلیه مستندات کتبی درخواست و هزینه کرد پاسخ بدهند برای پذیرایی،نصب استند،تهیه صندلی،اهدای کاپ و تندیس،استفاده از شرکت تشریفاتی بخش خصوصی جهت کنترل برگزاری مراسم و هرگونه هزینه کرد جهت برگزاری مسابقات چه میزان صرف شده است؟آیا شهرداری متقبل شده یا این موارد توسط هیات کاراته استان و یا با مشارکت هزینه و تهیه شده است؟

آیا برگزاری این مسابقات با کمک مالی شهرداری،سبب حمایت عضو شورای اسلامی شهر برای تداوم فعالیت”نصرتی قزوینی نژاد”در سمت شهردار”خواهد شد یا خیر،ضمن این که اعلام کنند، دلیل عدم شفاف سازی برای برگزاری مسابقات چیست؟

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :