کاشف اسرار-مدیرکل گمرک آستارا،خبر منتشر شده از سوی فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان مبنی بر کشف یک باند قاچاق خودرو نادرست دانست و گفت:کشف باند خودرو در این شهرستان مرزی چه کشکی است؟

رسول امیدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه گمرک با ادعا بر این که فرمانده انتظامی آستارا با اعلام این خبر احتمالآ خواسته است خودی نشان بدهد،اظهار کرد:انتشار این خبر نادرست خیلی به گمرک این شهرستان بر خورده است.

وی واردات خودروهای صورت گرفته از کشورهای آذربایجان و گرجستان به آستارا را قانونی دانست و خاطر نشان کرد:گاهی اوقات تبعه کشورهای خارجی خودروهای خود را تحویل اتباع ایرانی می دهند و  این در حالی می باشدباید خودشان استفاده کنند و به همین منظور،گمرک در جلسه ای از پلیس خواست جلوی سو استفاده این گونه افراد را بگیرد و برابر قوانین راهنمایی و رانندگی، اعمال قانون به صورت جریمه کنند.

این مسئول با بیان این که پلیس بدون اطلاع از قوانین گمرکی و اعمال جریمه این گونه افراد ،تصور کرده ورود این گونه خودروها قاچاق است، نسبت به توقیف خودروهای وارداتی اقدام کردند،تصریح کرد:تعداد خودروهای توقیف شده توسط پلیس 4 دستگاه سواری بوده است.

امیدی،متذکر شد:این گونه خودروها به صورت قانونی و از طریق گذر موقت وارد خاک ایران می شوند و پس از پایان مهلت اعتبار گمرکی باید از خاک کشور بیرون بروند و ضمن این که واردات چهار دستگاه ذکر شده منع قانونی جهت ورود نداشته و این موضوع را مقداری گنده اش کرده اند.

وی اذعان کرد:مجبور شدیم  در برابر انتشار این خبر نادرست در مقابل برخی از مسئولان ذیربط بایستیم و کسی هم از ما حمایتی نمی کند و ضمن این که روزانه 7 تا ده دستگاه به صورت عبور موقت وارد آستارا می شود.

پایان پیام

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :