کاشف اسرار-وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه یکم آبان 92 به استناد اصل 138 قانون اساسی و با رعایت تصویب نامه شماره 113200/ت49516 مورخ 92/6/5 نسبت به تعیین اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد صنعتی،تجاری و اقتصادی انزلی اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،بنا به این تصویب نامه؛رضا مسرور،حمید مرتضایی و مرتضی آرامی به مدت سه سال به عنوان عضو موظف و به ترتیب جایگزین سعید حاج رحیمی،عباس رضائی و خمید صاف دل و هم چنین سید عیسی مهدوی بهادرمحله و محمد جعفر علیزاده علی سرائی به مدت 3 سال به عنوان عضو غیر موظف انتخاب شدند و این تصویب نامه در همان روز تصویب به تائید رئیس جمهوری رسید و روز پانزدهم همان ماه در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

وزیران عضو شورای یاد شده در جلسه 25 مهرماه 95 با رعایت تصویب نامه سال 92 نسبت به تمدید عضویت رضا مسرور به عنوان عضو موظف هیات مدیره از 16 آبان 95 به مدت 3 سال اقدام کردند که مصوبه مذکور در 25 مهرماه به تائید حسن روحانی رسید و 12 آبان ماه نیز در روزنامه رسمی منتشر شد.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال های 92 و 95 به دنبال عضویت و تمدید عضویت “مسرور “در هیات مدیره منطقه آزاد انزلی،نسبت به صدور حکم ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی برای وی اقدام می کند.

بنا به سرچ در نوار جستجوگر اینترنتی و اطلاعات منتشره،”مسرور “از زمان انتصاب به این سمت تاکنون حداقل نسبت به برپائی چندین نشست خبری اقدام کرده که اولین مورد آن با گیلانی ها در اسفند ماه 92 برپا شد که به فاصله حدود 4 ماه از انتصاب به سمت عضویت در هیات مدیره بوده است.

برپائی نشست خبری  دیگر مدیرعامل این مجموعه دولتی روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه ۹۵ با حضور جمعی از اصحاب رسانه تهرانی و پایتخت نشین در محل نمایندگی ساختمان منطقه آزاد انزلی بوده است،ضمن این که یرگزاری نشست خبری در انزلی با حضور اصحاب رسانه کشور کویت در مهر ماه 93 و برگزاری نشست خبری با رسانه های کشوری بازدید کننده از این منطقه در فروردین 95 از جمله موارد دست یابی شده است.

در صورتی که تعداد نشست های خبری مدیرعامل منطقه مذکور به این میزان باشد و پس از برپائی اولین نشست با رسانه های گیلانی در اسفند ماه 92  و دومین جلسه مرداد 94جلسه دیگری به منظور پرسش و پاسخ و یا تجلیل برپا نشده باشد،آیا نشان دهنده عدم توجه”مسرور”به مقولهپرسش و پاسخ با اصحاب رسانه گیلانی فعال در این استان بوده و تشکیل جلسه با رسانه های تهرانی و کویتی ها برای منطقه آزاد انزلی دارای ژن خوب بوده است؟.

ناگفته نماند از زمان تصویب حقوق شهروندی در نظام اداری توسط شورای عالی اداری و ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری در اسفند ماه 95 و تاکید بند دهم ماده هشتم مبنی بر این که دستگاه اجرائی  حسب میزان اهمیتی که اطلاع مردم از فعالیت های آنها دارد، جلسات پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه برگزار کنند،لکن با گذشت 17 ماه موردی از برگزاری این گونه نشست در نوار جستجوگر اینترنتی به چشم نمی خورد و اگر هم برپاشده باشد مستندات ارائه بدهند و موضوع در دست بررسی است و مورد صدق نیست!

لازم به توضیح می باشد با جستجو جداگانه عبارات :”خبرنگاران-نشست خبری-نشست مطبوعاتی”در سایت منطقه آزاد انزلی فقط خبر مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاریهای سراسری در تهران رویت میشود و  این مورد هم نمی توان باز و مطالعه کرد!

این پرسش ها در ذهن تداعی شده و لازم می باشد مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با ارائه مستندات از جمله: زمان،مکان،تصاویر و صورت جلسه حضور خبرنگاران پاسخ بدهند که آیا پس از برگزاری اولین نشست با گیلانی ها در اسفند ماه 92  و نیز مرداد 94 تاکنون نشستی برپا کرده اند؟اگر پاسخ مثبت نیست دلیل تاخیر 3 ساله چیست؟

چرا به رغم گذشت 17 ماه از زمان تصویب مصوبه شورای عالی اداری این چنین جلسه ای تشکیل نشده است؟ آیا ژن رسانه های کشوری،پایتخت نشین و کویتی ها از گیلانی ها بهتر است؟مدیر روابط عمومی یا مدیرعامل سازمان و یا هر دو متمایل با برگزاری جلسه با هم استانی ها خود نیستند؟

لازم به تاکید می باشد در صورتی که از زمان ابلاغ حقوق شهروندی در نظام اداری توسط رئیس جمهوری، نشست خبری برگزار نشده باشد احتمالا برابر این مصوبه تخلف اداری محسوب شده و قابل پیگردد اداری و قضائی باشد.

امام خامنه ای: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.۱۳۸۸/۰۳/۲۹

در کنار این، نظام پاسخگویی را برای خودتان متحتم بدانید. واقعا وزیر در حوزه‌ی کار خودش، مدیران وزارتی در حوزه‌ی کار خودشان، معاونان هر کدام در حوزه‌ی کار خودشان پاسخگو باشند. یعنی هم در برابر خطایی که انجام می‌گیرد، واقعا پاسخگو باشند؛ هم در برابر کار لازمی که باید انجام می‌گرفته و انجام نمی‌گیرد، پاسخگو باشند.

قضاوت را به خوانندگان می سپاریم…….

پایان پیام

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :