کاشف اسرار-از اواخر دهه هشتاد معاونت حمل و نقل و ترافیک به جمع معاونت های شهرداری رشت افزوده شده و از آن زمان تاکنون فرهاد گیاهی،فرهاد فقیر سمیعی،علی خاوری دانشور،علی بهارمست،شاهرخ طلیسگر و فرامرز جمشید پور عهده دار این سمت شدند و جمشید پور هم چنان عهده دار این سمت از سال 94 تاکنون است.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،النهایه برای هر کدام از این افراد پس از تصدی این پست سرنوشت مختلفی رقم خورد به طوری که گیاهی؛بازنشسه شد،فقیر سمیعی به اداره کل زندانها اعاده به کار شد،خاوری دانشور؛مدیر کل راه و شهرسازی گیلان شد،علی بهارمست مرد تمام فصول شد و معاونت های مختلف و حتی سرپرستی شهرداری را دو بار تجربه کرد،طلیسگر مشاور شهردار گردید و در معاونت شهرسازی مشغول به خدمت شد و جمشید پور علاوه بر تصدی این سمت،مدتی هم سرپرست شهرداری با حفظ سمت معاونت حمل و نقل و امور زیر بنائی شد.

دوران تصدی فقیر سمیعی در این سمت یکی از دوره های جالب توجه بوده به طوری که در دوره سوم  فعالیت شورای اسلامی شهر رشت، نصیری فقیر سمیعی  وارد شهرداری رشت و جایگزین فرهاد گیاهی معاون اسبق برنامه‌ریزی و حمل و نقل و ترافیک این نهاد شد.

با اختلافات صورت گرفته بین تعدادی از اعضای سومین دوره شورای شهر رشت که با محمود فریدونی، شهردار اسبق بر سر قانونی نبودن فعالیت او بود،نصیری فقیر سمیعی را از سمت معاونت برنامه ریزی و حمل و نقل و ترافیک برکنار کرد.با برکناری محمود فریدونی توسط  تعدادی از اعضای شورای اسلامی رشت،سید مجتبی خدمت بین دانا،طی مراسمی به عنوان سرپرست شهرداری معارفه و نصیری فقیر سمیعی را در سمت معاونت برنامه ریزی و حمل و نقل و ترافیک ابقا کرد.
بعد از گذشت حدود چند روز، محمود فریدونی با حکم موقت یکی از شعبات دیوان عدالت اداری دوباره بر مسند شهرداری رشت باز گشت و دوباره نصیری فقیر سمیعی را از سمت معاونت برنامه ریزی و حمل و نقل و ترافیک عزل کرد.
با استعفای محمود فریدونی از سمت شهرداری رشت و بعد از آن صدور قطعی حکم دیوان عدالت اداری،”سید مجتبی خدمت بین دانا”دوباره سرپرست شهرداری شد و نصیری فقیر سمیعی را در سمتش ابقا کرد.
بعد از گذشت مدتی با روی کار آمدن سید محمد علی ثابت قدم به عنوان شهردار رشت،فرهاد نصیری فقیر سمیعی به عنوان مدیر امور مالی و اداری این نهاد برگزیده شد ولی پس از آن جای خود را به علی بهارمست داد.
از تیر ماه 94 تاکنون جمشید پور  متولد 1349 عهده دار این سمت شده به طوری که علاوه بر مدیر و مدیر،دلسوز و رسانه ای بودن دارای مدرک لیسانس در رشته مهندسی عمران در دانشگاه دولتی و فوق لیسانس عمران سازه با معدل 17.1 و شاگرد اول دانشگاه بوده و 4 کتاب و 10 مقاله هم به رشته تحریر درآورده که دو تا “آی.اس.آی”و دو تا”آی.سی. اس”بوده و مابقی کنفرانس های داخلی بوده است.زحمات و تلاش های شبانه روزی جمشیدپور از زمان تصدی این پست سبب شده شهر رشت پس از تهران،اولین شهری محسوب بشود  که امسال توانسته است برای دوربین های مرکز کنترل ترافیک شهری کد واژه بگیرد.

وی از افراد نخبه به شمار می رود به نحوی تعدادی از دانشگاه های مهم دولتی متمایل به ادامه تحصیل وی در رشته دکتری عمران گزایش حمل و نقل باشند ،بنابراین باید قدر این گونه نیروهای بومی ممتاز که جزو سرمایه های کشورمان می باشند،داشته باشیم.

پایان پیام

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :