کاشف اسرار-مدیرعامل فعلی مخابرات گیلان از زمستان 95 عهده دار این سمت شده است،اهل استان کرمانشاه بوده و از زمان انتصاب و بر عهده گرفتن این سمت دارای زوایای آشکار و پنهان و گاهی اوقات حواشی بوده که در این گزارش به این موارد پرداخته می شود.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،انتصاب”رسول آمویی”به این سمت را می توان اولین زوایای آشکار دوران تصدی این سمت محسوب کرد به طوری که انتصابش بلافاصله با واکنش و انتقاد آشکار استاندار و هم چنین اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

انتصاب”آمویی”به این سمت سبب گردید،محمد علی نجفی امیر کیاسر”مکاتبه ای با وزیر ارتباطات انجام بدهد و مراتب نا خرسندی خویش را آشکار کند و خواستار لغو حکم این مسئول غیر بومی بشود.

این مقام سیاسی در بخشی از این نامه نوشت:”متاسفانه شرکت مخابرات ایران طی روزهای نامیمون اقدام به انتصاب فردی به نام رسول آمویی به عنوان مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان نموده و در این مسیر هیچ گونه هماهنگی با این جانب به عمل نیاورده است،

“نجفی امیر کیاسر”در ادامه می افزاید:”حسب بررسی های به عمل آمده نیز فرد معرفی شده دارای سابقه مدیریتی مثبت و قابل قبولی نبوده و از این رو قطعا از حمایت ، پشتیبانی و همکاری مجموعه مدیریت عالی استان و نیز کارکنان شرکت مخابرات استان برخوردار نخواهد بود و مسوول عواقب این ناهماهنگی برعهده مسئولان شرکت مخابرات ایران خواهد بود.مراتب جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی جهت لغو حکم صادره به نامبرده و اصلاح رویه ناثواب شرکت مخابرات کشور معروض می گردد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در جواب نامه استاندار پی نوشت کرد: «حق با جنابعالی است و ریاست محترم جمهور در جلسه هفته گذشته بر هماهنگی با استانداران برای عزل و نصب ها تاکید کردند و لذا جنابعالی بر اساس اختیارات قانونی خود عمل کنید و این جانب حمایت خواهم کرد.»

اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم به حمایت از اقدام استاندار پرداختند و طی مکاتبه ای خطاب به”نجفی امیر کیاسر”بر این نکته تاکید کردند که در انتظار لغو حکم صادره هستند.

استاندار سابق گیلان به دنبال صدور این مکاتبه تا زمان پایان تصدی این سمت اجازه نداد”رسول آمویی”به جلسات استانداری پا بگذارد ولی با خداحافظی”نجفی کیاسر”در  شهریور ماه سال گذشته و انتخاب استاندار جدید از استان بوشهر،آمویی”موفق شد به دیدار نوروزی”مصطفی سالاری برود.

بخش دوم-یکی دیگر از زاویای آشکار دوره مدیرعامل فعلی مخابرات گیلان زمان وقوع زلزله سال گذشته در زادگاه “آمویی” که استان کرمانشاه می باشد ،به وقوع پیوست،به طوری که  وی بدون توجه به رسالت ذاتی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارسال مستقیم کمک های کارکنان مخابرات و نیز شهروندان به مناطق زلزله زده اقدام نموده و بر توزیع بی واسطه اقلام افتخار و بنری در این راستا بر روی نرده های محوطه رودی شرکت به وسیله روابط عمومی نصب کرد و این سئوال در ذهن تداعی می شود آیا این مدیر مخابراتی جمعیت هلال احمر را مورد اعتماد نمی دانست تا بر توزیع بی واسطه اقلام افتخار بکند؟

برای خاطر نشان کردن این اقدام مدیرعامل مخابرات استان،بخشی از حکم انتصاب نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر توسط رهبر انقلاب به سال 93 خطاب به عبدالحسین معزی”را یاد آور می شویم:

“جمعیت هلال احمر با اهداف والای بازآفرینی روحیه اعتماد به نفس و امید و آرامش بخشیدن به جان‌های خسته از حوادث طبیعی، و فراهم کردن وسایل آسایش برای تن‌های رنجور، فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی، دینی، قومی و نژادی تأسیس شده است و منطبق بر تعالیم و دستورهای دین مبین اسلام است”

مقام معظم رهبری طی سخنانی در سنوات گذشته درباره جمعیت هلال احمر تاکید داشتند:”هلال احمر باید سعی کند اطمینان مردم را به طور کامل جلب کند، خوشبختانه امروز هلال احمر تا حدود زیادی این جوری است”

بخس سوم-یکی دیگر از موضوعاتی که در دوره مدیریتی”آمویی”رخ داد می توان به تنزل سمت “غفار حسینی”از سمت استانی در شرکت مخابرات گیلان به فعالیت در مرکز مخابراتی شماره 7 رشت اشاره کرد.”حسینی”یکی از نیروهای با تجربه ،کار آزموده و محبوب در بین برخی از پرسنل مخابرات محسوب می شود به طوری پله به پله درجات پیش رفت را طی کرد.

وی ابتدا به عنوان کارشناس شروع به کار کرد که در سوابق خود ریاست مخابرات مرکز ۷ شهر رشت ،معاون مخابرات شهرستان رشت، مدیرمخابرات شهرستان رشت و معاون تجاری و بازرگانی شرکت مخابرات گیلان،عضو هیات مدیره،مشاور مدیر منطقه و سرپرستی مخابرات گیلان را بر عهده داشته است و دلیل تنزل سمت این مدیر در هاله ای از ابهام است.آیا به خواست”حسینی”بوده و یا با تصمیم”آمویی”اتخاذ شد؟!

بخس چهارم-یکی دیگر از مهم ترین موضوعاتی که می توان به آن اشاره کرد استقرار “استند ایستاده تبلیغاتی”در راهروی طبقه همکف،مجاور آسانسورها و واحد انتظامات تحت عنوان:منشور حقوق شهروندی”می باشد که از جمله موارد درج شده در آن تاکید بر “حق دسترسی آزاد به اطلاعات”است.

مراجعین به مخابرات گیلان با مشاهده این بنر شاید تصور کنند مدیر این شرکت پایبندی زیادی به منشور حقوق شهروندی و حق دسترسی آزاد به اطلاعات را دارند،لکن متاسفانه چنین تصوری درست نیست.

برای اثبات این مساله می توان به مکاتبه مدیرعامل موسسه غیر تجاری شفاف خبر دیلم و مدیرمسئول کاشف اسرار در آبان سال جاری خطاب به مدیرعامل این شرکت و تقاضای مصاحبه بوده  است که در متن نامه خواستار ارائه تصویری از این نامه با مهر ثبت در دبیرخانه و دستور صادره در هامش نامه خویش گردید ولی اجابت نشد،ضمن تقاضای مصاحبه مورد موافقت قرار نگرفت.

“اخوان اصغری”به دنبال عدم اجابت درخواست خوایش هم چنین به وسیله استانداری گیلان از طریق سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات خواستار ارائه تصویری از این نامه با مهر ثبت در دبیرخانه و دستور صادره در هامش نامه خویش گردید ولی باز هم اجابت نشد و بی توجهی مدیر مخابرات استان به استناد قانون اخیر الذکر و نیز قانون مجازات اسلامی و احیانآ دیگر قوانین جاری در کشور محفوظ است.

لازم به تاکید می باشد یکی دیگر از موارد تاکید شده در تصویب نامه شورای عالی اداری در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری ابلاغ شده توسط رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید برگزاری نشست های خبری با خبرنگاران بوده است ولی”آمویی”نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار سال جاری برپا نکرد و به درخواست مصاحبه حضوری هم جواب منفی داده است،این در حالی می باشد درآمدهای این شرکت از محل مردم تامین می شود.

اینک سئوال می شود عدم برگزاری نشست خبری مدیرعامل مخابرات گیلان ناشی از بی توجهی مدیر روابط عمومی این شرکت برای تنظیم وقت برگزاری این گونه نشست می باشد و یا “نادر صالح”چنین تقاضایی را مطرح کرده و با عدم جواب مثبت”آمویی”مواجه شده است؟دلیل فاصله گرفتن با اصحاب رسانه و عدم برگزاری چنین نشست هایی چیست؟با مستندات پاسخ بدهند.

برابر بند یازدهم ماده هشتم مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری،دستگاه های اجرایی باید متناسب به مراجعات، به منظور بهبود مستمر نظام ارائه خدمت و افزایش رضایتمندی مراجعان، به طرق مناسب اطلاع رسانی نموده و حسب میزان اهمیتی که اطلاع مردم از فعالیت های آنها دارد، جلسات پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه برگزار کنند.

طبق ماده 16 این مصوبه،بالاترین مقام دستگاه اجرایی، مسئول اجرای این مصوبه بوده و مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول در تمامی سطوح سازمانی، مکلف به رعایت مفاد آن هستند.

ماده 19 این مصوبه تاکید دارد:”نقض یا عدم رعایت حقوق و الزامات مندرج در این مصوبه و دستورالعمل های آن؛ در چارچوب ماده (20) آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان، حسب مورد از مصادیق بندهای ماده (8) قانون رسیدگی به تخلفات  اداری کارمندان محسوب می شود و شکایات واصله از مردم یا دستگاه های نظارتی، ضمن بررسی و تطبیق با مقررات توسط واحدهای ذیربط، بر احقاق حقوق آنان از منظر تخلفات مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی، در هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری مربوط مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.تبصره 1- در مورد مراکز و مؤسسات کارگزاری موضوع تبصره ذیل ماده (15) این تصویبنامه مطابق مقررات و ضوابط اعطای مجوز مربوطه اقدام خواهد شد.تبصره 2- اجرای این ماده نافی حقوق قانونی مردم برای مراجعه و طرح شکایات احتمالی در سایر مراجع قانونی و قضایی نمی باشد”.

آیا صحت دارد برای نشست خبری سال گذشته حدود 20 نفر خبرنگار دعوت به عمل آمده بود و هزینه اهدای هدیه توسط مخابرات گیلان متقبل شد ولی برای تعدادی انگشت شمار از خبرنگاران،هدیه آن توسط مدیر روابط عمومی تهیه گردید و مبلغ آن به”صالح”عودت داده نشد؟

آیا صحت دارد احدی از عضو سابق شورای اسلامی شهر رشت پس از بر عهده داشتن مدیریت رستوران این شرکت طی مدت زمانی،نسبت به تحویل این مکان به مخابرات اقدام کرده است؟اگر جواب مثبت است،دلیل آن با ذکر مستندات بیان بشود.

آیا حکم انتصاب مدیر فعلی مخابرات گیلان دارای مدت زمان معین بوده است یا خیر؟تصویری از حکم انتصاب”آمویی”ارائه بشود و اگر هم دارای مدت زمان معین  می باشد،آیا تمدید شده است؟

آیا صحت دارد شرکت مذکور قبل از زمان انتصاب”آمویی”به این سمت دارای بدهی حدود 100 میلیارد تومانی بوده است؟با مستندات پاسخ بدهند و اگر صحت دارد این بدهی هم اکنون در چه وضعیتی قرار دارد؟

دستاوردهای مخابراتی “آمویی”از زمان انتصاب به این سمت تاکنون با ذکر مصادیق و مستندات اعلام بشود و چرا در برخی از نقاط کوهستانی گیلان تلفن های همراه دارای آنتن دهی نمی باشد؟

در دوره مدیرعامل فعلی چه میزان درخواست های مفقودی تلفن همراه به این شرکت تحویل داده شده است و چه تعداد از مالکین گوشی های همراه موفق به ردیابی مال خود توسط این شرکت شده اند؟آیا اصحاب رسانه از تعامل،پرسنل از رفتار و استانداری گیلان و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از عملکرد”آمویی”در این سمت رضایت دارند؟

آیا مخابرات گیلان از اشخاص حقیقی و حقوقی یا اشخاص حقیقی یا اشخاص حقیقی و حقوقی از این شرکت مطالبات دارند؟اگر پاسخ مثبت می باشد بیشترین میزان مطالبات مخابرات از سوی چه اشخاص حقوقی یا حقیقی است؟رقم مطالبات چقدر است؟اشخاص حقیقی و حقوقی بابت چه مواردی مطالبه دارند؟مهمترین دغدغه های مدیریت شرکت مذکور چیست؟

با ذکر مصادیق و اطلاعات کامل اعلام کنند ضریب پوشش تلفن همراه در استان گیلان چقدر است؟شهروندان گیلانی چه میزان از اینترنت پر سرعت این شرکت خریداری کرده اند؟چه تعداد از روستاهای استان مجهز به اینترنت پر سرعت شده است؟جایگاه مخابرات استان در برابر شرکت های رقیب بخش خصوصی در واگذاری اینترنت پر سرعت چگونه است؟

آیا صحت دارد مدیر عامل فعلی مخابرات استان در حوزه علمیه تحصیل کرده است؟اگر صحت دارد تا چه مقطعی ادامه داده است؟چطور شد در شرکت مخابرات مشغول به کار شدند؟

پایان پیام

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :