کاشف اسرار-مدیر مسئول پایگاه خبری کاشف اسرار در نشست خبری استاندار گیلان که امشب برگزار شد به شدت از تبعیض قائل شدن استانداری بین رسانه ها جهت حضور در جلسات رسمی مختلف و هم چنین بی توجهی برخی از دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان عمومی به قوانین و مقررات جاری در کشور انتقاد کرد.

به گزارش کاشف اسرار،خلیل اخوان اصغری در این نشست خطاب به مصطفی سالاری،طرح انتقاد از استانداری در مرداد ماه جاری مبنی بر تبعیض قائل شدن برای دعوت از رسانه ها به جلسات مختلف رسمی  و دعوت کردن از تعدادی رسانه های نور چشمی را یاد آور شد.

به گفته وی و برگرفته از سایت اطلاع رسانی استانداری ،سالاری 6 ماه قبل و هنگام طرح این انتقاد،اظهار کرد:”مدیران باید در برخورد با خبرنگاران سعه صدر داشته باشند، از رسانه ها با تمام توان حمایت می کنیم و هیچگونه تبعیضی قائل نخواهیم شد”.

این فعال رسانه ای با انتقاد شدید از این که استاندار گیلان به این گونه سخنان  و تاکیدات خویش پایبند نیست به لازمه الاجرا بودن  و ضمانت اجرا داشتن مصوبه شورای عالی اداری در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری من جمله عدم تبعیض قائل شدن و تخلف بودن دعوت گزینشی از رسانه های دارای مجوز جهت حضور در جلسات رسمی دستگاههای مشمول تاکید کرد و متذکر شد:برخی از دستگاه ها به بهانه برگزاری نشست هم اندیشی و یا تجلیل از دعوت همه رسانه ها خودداری می کنند و این امر تخلف است.

اخوان اصغری از جمله این دستگاه ها را اوقاف و امور خیریه-صنعت،معدن و تجارت-استانداری،بنادر و کشتی رانی،میراث فرهنگی و گردشگری-دادگستری-آموزش و پرورش-استاندارد-تامین اجتماعی-پخش فراورده های نفتی-آب منطقه ای-آبفای شهری-مخابرات-منطقه آزاد انزلی و هلال احمر؛ذکر کرد.

وی با انتقاد از برخی از دستگاه های اجرائی و شرکت های خدمات دهنده عمومی برای برپائی نشست های خبری گزینشی و تبعیضی خلاف حقوق شهروندی در نظام اداری،یکی از این دستگاه ها را مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد که در نشست خبری امروز استاندار حضور داشت.

مدیرعامل موسسه غیر تجاری شفاف خبر دیلم خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تصدی این سمت از نیمه اول 93،تصریح کرد:علی رغم این که مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری  توسط رئیس جمهوری در اسفند ماه 95 جهت اجرا ابلاغ شده ولی متاسفانه فیروز فاضلی نسبت به این مصوبه بی اعتناست و ارزشی برای آن قائل نیست.

اخوان اصغری درخواست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وسیله سامانه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در آبان ماه امسال را درباره اعلام برگزاری نشست های خبری گزینشی و تبعیضی توسط مدیرکل این دستگاه در استان گیلان مورد اشاره قرار داد.

به گفته وی برابر پاسخ دریافت شده از سوی فیروز فاضلی،با توجه به فعالیت 341 رسانه دارای مجوز در گیلان و عدم امکان حضور همه این رسانه ها در نشست های خبری، دعوت از رسانه ها جهت حضور در این نشست ها با اولویت بندی به ترتیب صدا و سیما، خبرگزاری های فعال، روزنامه های محلی و پایگاه های خبری پر مخاطب صورت می گیرد.

خبرنگار و سرپرست اسبق خبرگزاری ایلنا در گیلان ،دعوت گزینشی از رسانه ها را تخلف محرز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست و خطاب به “فاضلی”تصریح کرد:اگر اظهارات بنده برابر قوانین و مقررات جاری در کشور نیست،هم اکنون پاسخ بدهید و هم اعلام شکایت بکنید.

اخوان اصغری طرح اولویت بندی دعوت از رسانه ها برای حضور خبرنگاران صداوسیما را مورد انتقاد شدید قرار داد و خطاب به فاضلی،گفت:به جای این که دعوت از رسانه های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در اولویت دعوت قرار بدهید،دعوت از صداوسیما اولویت شماست.مگر شما مدیرکل صداوسیما هستید؟چرا به مصوبه شورای عالی اداری بی اعتنا هستید؟

وی از عدم برگزاری نشست خبری توسط برخی از دستگاه ها من جمله جهاد کشاورزی ،منابع طبیعی،مخابرات و پخش فرآورده های نفتی به منظور تجلیل و پرسش و پاسخ از سال قبل پرداشت و مدعی شد:مدیرکل منابع طبیعی از زمان انتصاب در اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون نشست خبری برپا نکرده است.

مدیر مسئول پایگاه خبری کاشف اسرار هم چنین به بی توجهی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان به دستور استانداری در مرداد ماه امسال برای برپائی نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران اشاره و پرده از تجلیل کارمندان حوزه روابط عمومی این دستگاه اجرائی به جای خبرنگاران توسط”علی اصغر عباسی”از نیروهای غیر بومی برداشت.

اخوان اصغری در ادامه به شدت از بی توجهی برخی دستگاه های مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در گیلان من جمله استاندارد،مخابرات و میراث فرهنگی انتقاد کرد و خواستار توجه استاندار  به این قانون شد.

وی با در دست گرفتن یک بطری آب معدنی کوچک واتا که برای پذیرایی از خبرنگاران در مقابل آنان قرار گرفته بود با تاکید بر این که اصحاب رسانه شکم پرست نیستند ولی از تبعیض قائل شدن استانداری بین خبرنگاران و مردم عادی با مقامات کشوری و استانی از جمله اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شدت انتقاد کرد.

به گفته این فعال رسانه ای و بنا به تصاویر برگرفته از سایت اطلاع رسانی استانداری،استاندار از مقامات مذکور با میوه های الوان،کلوچه و آب میوه و..پذیرایی به عمل می آورد ولی برای خبرنگاران آب معدنی در نظر گرفته و این امر در شان اصحاب رسانه نیست.

اخوان اصغری در پایان به طرح این سئوال پرداخت آیا مکاتباتی که مردم به دست استاندار در هنگام بازدید از مناطق مختلف استان می دهند در دبیرخانه استانداری ثبت می شود؟و به طور نمونه ای به ارائه نامه ای از خودش در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در اسفند ماه سال قبل را گوش زد که ثبت نگردیده و تاکنون نتیجه ای از دستورات صادره ابلاغ نشده است.

ناگفته نماند عجر استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در برابر انتقادات مدیر مسئول کاشف اسرار عجز داشتند و نتوانستند در برابر انتقادات مستند و مستدل پاسخی ارائه بدهند و دفاع بکنند و سخنان قاطع وی با تشویق های مکرر همکاران رسانه ای اش قرار گرفت.

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/آن چه البته به جایی نرسد فریاد است

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :