کاشف اسرار – ساعت 2 بامداد روز 17 مرداد ماه سال جاری که در تقویم رسمی کشور تحت عنوان : ” روز خبرنگار ” نام گذاری شده است به همراه تعدادی از همکاران عزیز خبرنگار برای شرکت در مراسم ” روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره رسانه ها ” با یک دستگاه اتوبوس که هزینه آن توسط ” مهدی رشاد کوچصفهانی تقبل شد ترمینال انوبوس های بین شهری تهران رهسپار شدم .

پس از سوار و پیاده شدن از اتوبوس داخل شهری و کمی از پیاده روی زیر آفتاب به محل استقرار سالن اجلاس سران متحد رسیدم . پس از تحویل موبایل و لوازم خبرنگاری به داخل سالن پذیرایی رفتم و النهایه به سالن اصلی رفتم .

رییس جمهوری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مقامات و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی و روزنامه نگاری از حاضرین در برنامه بودند .

وقت ایراد سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرا رسید و  همگان چشم انتظار وعده و وعید ” محمد مهدی اسماعیلی ” برای خبرنگاران در روز به نام خودشان بودند که هم خودشان بهره ببرند و هم خبر رسانی کنند تا آنانی که به هر دلیل نتوانستند در این مراسم شرکت کنند ، از وعده این عضو هیات دولت با خبر بشوند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اظهار کرد : ” رئیس‌جمهور میزان هدیه معاونت مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار را برای همه آنهایی که عضو سامانه رسمی خبرنگاری هستند، به پنج برابر افزایش داد.

این تکیه از سخنان ”  اسماعیلی ” ایراد شد حاضرین در جلسه از جمله شخص رییس جمهوری نسبت به تشویق و دست زدن اقدام کردند که از صدا و سیما هم پخش شد.

با انمام برگزاری مراسم و در حال حرکت به سمت رشت بودم که با خبر شدم تعدادی از همکاران عزیز خبری مبلغ 4 میلیون ریال هدیه رییس جمهوری به مناسبت روز خبرنگار دریافت کرده اند و مابقی هم در آینده به حساب آنان واریز می شود ، عده ای هم دریافت نکردند.

چند روزی سپری گردید و تعدادی از همکاران خبری نسبت به برقراری تماس تلفنی با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیان اعتراض عدم دریافت هدیه اقدام کردند ولی در جواب عدم بار گذاری آثار جدید خبری ” را دلیل عدم پرداخت هدیه را شنیدند این در حالی بود وزیر در سخنان روز 17 مرداد تعلق هدیه را منوط به عضویت در سامانه جامع رسانه ها ی کشور اعلام کرد.

اعتراضات پی در پی برخی از خبرنگاران به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم چنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سبب شد کانال خبری خانه مطبوعات استان اطلاعیه ای در 31 مرداد به نقل از اداره کل استانی منتشر کند  که در این اطلاعیه آمده بود : “

به اطلاع همکاران رسانه ای می رساند جهت بهره مندی از هدیه ریاست محترم جمهوری از طریق تشکیل پرونده خبرنگاری در سامانه جامع و فعال سازی و بار گذاری آثار تا روز پنج شنبه 9 شهریور فرصت دارید – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  “

همکاران رسانه ای که هدیه رییس جمهوری را دریافت نکرده اند نسبت به روز رسانی و بارگذاری آثار خود در سامانه مذکور اقدام کرده اند ولی وزارت فرهنگ ارساد اسلامی و دولت با شعار ” دولت مردمی ” برای تحقق وعده اقدامی نکرده اند .

سوال این است  آیا معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موقع لیست برای تخصیص هدیه تهیه کرده است ؟ اگر لیست به موقع تهیه نشده چرا چوبش را خبرنگاران جا مانده که تا 9 شهریور برای به روز رسانی اقدام کرده اند ، بخورند ؟

با توجه به این که پایگاه خبری و تحلیلی”کاشف اسرار”مستند به ماده 48 فراخوان رهبر انقلاب اسلامی برای تکمیل و ارتقاء الگوی پایه اسلامی ایرانی ملزم وظیفه ارتقای نظارت رسمی، مردمی و رسانه‌ای بر ارکان و اجزای نظام دارد،بنابراین ” وزارت فرهنگ  ” وظیفه پاسخ گویی و اصلاح این روند را بر عهده دارد.

رهبر انقلاب: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخ گو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنان چه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.

رهبر انقلاب : همه مسئولین باید پاسخگو باشند.

اگر توان مدیریتی ندارید ، مسئولیت نپذیرید

 

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :