کاشف اسرار – هفدهم آذر ماه جاری بود مدیر روابط عمومی و مسئول پرتال اطلاع رسانی استانداری گیلان خبری با تیتر : ” استاندار گیلان از دانشکده فنی شرق گیلان بازدید کرد / صدای دانشجویان را با جان و دل می شنوم ” بر روی خروجی منتشر کرد و در معرض دید همگان قرار داد.

بنا به اظهارات برگرفته از پرتال استانداری ، استاندار در این بازدید با تاکید بر اینکه مدیریت امورات دانشجویان و دانشگاهیان امری حائز اهمیت است که تنها با تخصص میسر نیست؛گفت: در این زمینه رییس دانشگاه گیلان یک مدیر بومی را جهت اینکه وقت بیشتری برای نظارت و رسیدگی به امورات دانشجویان و ارتقای کیفیت فعالیت های دانشکده با استفاده از ظرفیت های منطقه داشته باشد را جایگزین کند”.

اسدالله عباسی ” با بیان اینکه اعضای هیات علمی، استادان و دانشجویان نخبگان جامعه اسلامی هستند، بر تسریع در رفع مشکلات این دانشکده تاکید کرد.

وی دو روز پس از طرح این سخنان در صدر یک هیئت اقتصادی و به منظور امضای تفاهم همکاری چندجانبه، بررسی آخرین روند کریدور شمال به جنوب و راه‌آهن رشت_ آستارا و دیدار با معاون وزیر راه دولت روسیه به این کشور سفر کرد.

مدیر  حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه گیلان که زیر نظر ” رئیس دانشگاه فعالیت می کند ” در غیاب عدم حضور استاندار از فرصت استفاده بهینه نمود و  بیانیه ای در خصوص مسائل مرتبط با دانشکده فنی مهندسی شرق استان صادر کرد .

عبدالکاظم مجتبی زاده ” در بخشی از  این بیانیه نوشت : ” رئیس فعلی این دانشکده ، زاده خاک پاک گیلان (کیاشهر) ، جوانی مومن و انقلابی است که با دارا بودن مرتبه علمی دانشیاری، دارای شخصیت علمی ممتاز بین المللی، ملی و منطقه ای است. ایشان با دارا بودن حدود 220 مقاله علمی ISI ، در 5 سال اخیر جزء یک درصد دانشمندان برتر دنیا و طی دو سال جزء دو درصد دانشمندان برتر دنیا ، پژوهشگر برتر استان و پژوهشگر برتر دانشگاه بوده اند.

وی در ادامه نوشت : ” از این رو بر اساس شاخص های موجود برای تصدی ریاست دانشکده، از نظر مجموعه مدیریتی دانشگاه گیلان، ایشان دارای جمیع صفات و ویژگی های لازم و کافی مدیریتی است و در پایان دانشگاه گیلان بر خود فرض می داند که با آغوش باز پذیرای نظرها، دیدگاه ها و انتقادهای دلسوزان مطلع و آشنا به چارچوب های سازمانی دانشگاه باشد “.

این دفاعیات دانشگاه گیلان بی توجهی و تقابل با اظهارات استاندار است ، زیرا  :

” اسدالله عباسی ”  درقلمرو مأموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاههائی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها و مؤسسات عمومی غیردولتی را عهده دار خواهند بود .

“رهبر انقلاب طی سخنانی در هشم اسفند ماه 1382 درباره جایگاه استانداران ، فرمودند : ” استاندار در هر استانی، نقش رئیس دولت را در آن استان دارد …شما رئیس جمهور استان هستید “.

با توجه به این که پایگاه خبری و تحلیلی”کاشف اسرار”مستند به ماده 48 فراخوان رهبر انقلاب اسلامی برای تکمیل و ارتقاء الگوی پایه اسلامی ایرانی ملزم وظیفه ارتقای نظارت رسمی، مردمی و رسانه‌ای بر ارکان و اجزای نظام دارد،بنابراین ” رییس دانشگاه گیلان  ” وظیفه پاسخ گویی و اصلاح این روند را بر عهده دارد.

رهبر انقلاب: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخ گو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنان چه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.

رهبر انقلاب : همه مسئولین باید پاسخگو باشند.

اگر توان مدیریتی ندارید ، مسئولیت نپذیرید

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :