کاشف اسرار-مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان دهم اردیبهشت ماه امسال گفتگویی با خودش را با تیتر:”انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی استان برگزار می شود”بر روی سایت استانداری منتشر کرد.

مرتضی عاطفی در بخشی از گفتگوی منتشر شده از برگزاری سومین دوره انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در روزهای آتی خبر داد و گفت:”این انتخابات در جلسه‌ای با حضور مسئولان روابط عمومی‌های فرمانداریها، شهرداریها و دستگاه‌های اجرایی استان و به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار می شود”.

علی رغم تاکید وی مبنی بر برگزاری نشست در روزهای آتی،متاسفانه این جلسه با تاخیر 32 روزه مواجه شد و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نسبت به بیان دلیل عدم برگزاری انتخابات یا در صورت برکزاری ،اعلام ننتیجه،اطلاع رسانی نکرد .

این عدم برگزاری نشست با ماده 24 منشور حقوق شهروندی دولت تدبیر و امید مبنی بر راست گویی، توجه به وجدان و افکار عمومی و عذرخواهی از مردم در قبال خطاها؛تضاد دارد و مستوجب ضمانت اجرای قانون تخلفات اداری است.

ناگفته نماند این نشست در دوازدهم خرداد ماه امسال با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار برگزار گردید و بنا به متن خبر منتشر شده از این جلسه در پرتال استانداری،هیچ اشاره به برگزاری انتخابات نشده  و این سئوال در ذهن تداعی می شود آیا برگزاری انتخابات و اعلام نتیجه مبنی بر معرفی منتخبین در دست مهجوریت است؟

با توجه به اینکه نشست با حضور مدیران روابط عمومی مورد نظر برگزار گردیده ولی خبری از برگزاری انتخابات و نتیجه آن جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی نشده است،سوال می شود آیا برگزاری انتخابات فراموش شده یا این که برگزار گردیده ولی اطلاع رسانی نشده است؟

النهایه در صورتی انتخابات برگزار گردیده و اطلاع رسانی نشده با شرح وظایف مدیران کل روابط عمومی استانداری ها تضاد دارد و اگر برگزار شده و اطلاع رسانی نکردند برابر بند 12 ماده هشتم مصوبه شورای عالی اداری در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری اقدام نشده  باشد، طبق ماده 15 این مصوبه ضمانت اجرای قانون را به دنبال دارد،

ضمن این که شهروندان می توانند بر اساس بند 4 ماده 14 و نیز تبصره دو ماده”19″ این مصوبه به مراجع ذیربط اداری و قضایی و نیز ماده 576 قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و یا منطبق با ماده دهم قانون تشکیل دیوان عدالت اداری به این مرجع قضایی طرح شکایت کنند.

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :