کاشف اسرار-رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی رشت”گیلان”  از این که هشتمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق رشت بدون وجود هیچ گونه خدشه ای برگزار شد و بر اجرای صحیح مر قانون تاکید شد،ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،هادی تیزهوش تابان در نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی گیلان  از تدارک دیدن برگزاری نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان این استان هم زمان با سراسر کشور  از ساعت 8 صبح تا 18 عصر  و تا سه ساعت افزایش مهلت رای گیری در 11 اسفندماه امسال خبر داد.

وی به استناد ماده 13 قانون اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی ایران در اسفند ماه 1369 با اصلاحات آذر ماه 1373 شمسی اشاره کرد و افزود:تعداد هیات نمایندگان اتاق رشت 15 نفر می باشد که 6 نفر از بخش بازرگانی، 6 نفر از بخش صنعت و 3 نفر از بخش معدن اتاق مربوطه برای مدت 4 سال انتخاب می شوند.

این فعال پیشکسوت اقتصادی گیلان با تصریح بر این که برابر تبصره ذیل این ماده قانونی در صورت عدم داوطلب پذیرفته شده در هر بخش، از داوطلبان موجود در بخش های دیگر انتخاب می شوند،خاطر نشان کرد:برابر ماده 14 این قانون،عضویت در هر اتاق منوط به داشتن کارت عضویت معتبر از اتاق مربوطه خواهد بود.

تیزهوش تابان با بیان این که طبق ماده 15 قانون اتاق بازرگانی ایران،انتخابات هر یک از اتاقها در یک روز انجام می شود و انتخابات سراسر کشور ظرف مدت یک ماه پایان می پذیرد،متذکر شد:برابر تبصره ذیل ماده 15 قانون مذکور، اتاق ایران مکلف است دو ماه قبل از پایان هر دوره انتخابات هیات نمایندگان دوره بعد را برگزار کند.

وی از تشکیل انجمن نظارت بر انتخابات نهمین دوره اتاق رشت”گیلان”متشکل از یک نفر نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و مابقی از اعضای خوشنام اتاق بازرگانی شهرستان مربوطه خبر داد:فرهاد دلق پوش به نمایندگی از وزارت خانه به عنوان رئیس انجمن این دوره از انتخابات انتخابات برگزیده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به انتشار آگهی برگزاری این دوره از انتخابات  اتاق بازرگانی رشت”گیلان”در یکی از نشریات کثیرالانتشار برابر تبصره 2 ذیل ماده 15 قانون اتاق ایران،ادامه داد:اجرای مصوبات هیات نمایندگان و شورای عالی نظارت،بررسی و تایید پیشنهادات و گزارشات کمیسیونها و ارایه آن به هیات نمایندگان از وظایف هیات نمایندگان رشت به شمار می آید.

تیزهوش تابان،انتخاب نمایندگان اتاق شهرستانها برای شرکت در مجامع رسمی داخلی و بررسی گزارش بودجه و تفریغ بودجه سالیانه و پیشنهاد آن به هیات نمایندگان جهت تصویب را از دیگر وظایف هیات نمایندگان اتاق رشت ذکر کرد.

وی با بیان این که هیچ گونه دخالتی بر امر برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی رشت”گیلان ندارد”بر ضرورت تشویق اعضای حقیقی و حقوقی این اتاق جهت شرکت و برگزاری انتخابات پرشور تاکید کرد.

این فعال بازرگانی رای گیری این دوره از انتخابات را به صورت الکترونیکی اعلام کرد و گفت:برای این که هیچ گونه شک و شبه های بر امر برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد از اطلاعات،نیروی انتظامی و دادگستری درخواست می شود بر روند انتخابات نظارت داشته باشند.

تیزهوش تابان،خاطر نشان کرد:اتاق رشت در زمان برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق در سال 93دارای حدود ۸۰۰ کارت عضویت بوده ولی هم اکنون تعداد اعضا کاهش یافته و نسبت به 4 سال قبل به دلیل نوع کارت بازرگانی و احتیاط بیشتر در صدور این گونه کارت ها منفی شده است.

به گفته وی در زمان برگزاری هشتمین دوره از انتخابات  حدود ۸۰۰ رای از ساعت 10 صبح تا 5 عصر جمع آوری شد ولی به دلیل وصول برخی اعتراضات مبنی بر   صدور کارت های عضویت بی پایه به این ادعا رسیدگی گردید و النهایه خوش بختانه اعلام شد کارت های عضویت صادره  بدون وجود هیچ گونه خدشه ای بوده و بر اجرای صحیح مر قانون تاکید شد.

این فعال بخش خصوصی برگزاری دوره های آموزشی را از مهم ترین برنامه های در دست اجرا در دوره اخیر ریاست خود بر اتاق بازرگانی رشت”گیلان”برشمرد.

تیزهوش تابان یاد آور شد:هم اکنون ثبت نام دوره های زبان روسی پایه و پیشرفته و نیز زبان آلمانی در حال انجام است و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات با شماره تلفن ثابت 01333750756 تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :