کاشف اسرار-شرکت سهامی کشاورزی و دامپروری سفیدرود ( واقع در شهرستان رشت )در تاریخ 1348/02/18در اداره ثبت شرکتهای گیلان تحت شماره 506 به  ثبت رسیده است و از زمان ثبت، 52 سال و دو ماه و 14 روز سپری می شود.

این شرکت در سال 1382 مستند به ماده 4 قانون برنامه توسعه سوم کشور، به شرکت مادر تخصصی تولید محصولات کشاورزی، دامی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

تامین نیازمندیهای غذایی منطقه وکشور( برنج، شیر خام، ماهی و گوشت مرغ)،آموزش و ترویج دست آوردهای نوین کشاورزی و دامپروری به تولید کنندگان بخش کشاورزی استان . استفاده بهینه از منابع آب و خاک کشور از طریق اشاعه  کشاورزی و دامپروری مکانیزه در کشور و تداوم تولید وحفظ اشتغال موجود و پایدار،جزو ماموریت های شرکت مذکور است.

مجتمع پرورش ماهیان گرم آبی سلیمان داراب رشت واقع در جاده رشت به جیرده ،از سال 1350 در سطح تقریبی 8 هکتار آغاز به کار نموده و به تدریج با گسترش عملیات جنگل تراشی و تسطیح اراضی، این میزان افزایش یافته و در حال حاضر مساحت خالص استخرهای شرکت ( بدون در نظر گرفتن جاده های دسترسی ، ساختمانها و تأسیسات ) حدود 1065/5 هکتار بوده و به تکثیر ، تولید و پرورش ماهیان گرم آبی اختصاص دارد .

ظرفیت تولید آن 2/7 تن در هر هکتارو سالیانه  حدود 3 هزار تن می باشد. مجتمع پرورش ماهی از سال 1381 در قالب اجاره به بخش خصوصی برون سپاری گردیده است در این مجتمع علاوه بر پرسنل شرکت بیش از 100 نفر از نیروهای خارج از شرکت مشغول به کار می باشند 

متاسفانه به دلیل عدم اعمال نظارت دقیق بر این مجموعه ،دارای تابلوی نصب شده بسیار زننده، زنگار زده و نامناسب بر سر ورودی اختصاصی به آن بوده که سالهاست به دست فراموشی سپرده شده و عدم ترمیم آن تعجب بر انگیز است،ضمن این که ورودی جاده محل دپوی نخاله های ساختمانی شده است!.

این مجموعه هم چنین دارای راه ارتباطی خاکی بوده و تاکنون رنگ آسفالت به خود ندیده و این سئوال در ذهن تداعی شده آیا وزیر جهاد کشاورزی،استاندار،رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار رشت و مدیر عامل شرکت سهامی سفید رود از این وضعیت ها ،اطلاع ،بازدید و توجه ای کرده اند ؟

نتیجه گیری

این گزارش در حالی تنظیم شده که زمان فعالیت دولت دهم بخش نامه ای مبنی بر پاسخ گویی به رسانه ها ابلاغ گردید وامید است که در این باره مدیران مرتبط با موضوع این بخش نامه را خوانده باشند.

متن کامل این بخش نامه مندرج در خبرگزاری جمهوری اسلامی به تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1390 ،به شرح ذ یل است:
با ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی دولت ، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شدند به انتقاداتی که رسانه‌ها نسبت به عملکرد آنها منتشر می‌کنند پاسخهای مستند و مستدل ارایه کنند.

در این بخش نامه که با امضای محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شده، آمده است : دستگاهای اجرایی موظفند پاسخ مستند و مستدل به انتقادات رسانه‌ها را که از سوی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت پاسخ به آنها ضروری اعلام شده است ، ظرف ۴۸ ساعت پس از انتشار مطلب انتقادی، به رسانه و رونوشت آن را به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ارسال کنند.

بر اساس این بخش نامه در مواردی که دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ارسال پاسخ را فوری تشخیص دهد دستگاه موظف است در همان روز کاری پاسخ را ارسال کند.

هم چنین در مواردی که دستگاه مورد انتقاد تشخیص دهد که انتقاد وارد شده، به هر دلیلی نیاز به پاسخ گویی مستقیم یا علنی ندارد، لازم است دلایل عدم پاسخ گویی به طور مکتوب به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ارسال شود.
در این گونه موارد، تصمیم نهایی درباره ارایه یا عدم ارایه پاسخ به انتقاد، با دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت خواهد بود.
در ادامه این بخش نامه آمده است: دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت موظف است گزارش عمل کرد دستگاه‌ها در پاسخ به انتقادات موضوع این بخشنامه شامل میزان پاسخ گویی دستگاه‌ها، کیفیت پاسخ‌ها، سرعت زمانی پاسخ گویی و استدلال‌های دستگاه‌ها برای عدم پاسخگویی را هر هفته به معاون اول رییس‌جمهور ارایه کند.

النهایه این یادداشت تلنگر برانگیز را با یکی از فرمایشات رهبر انقلاب خطاب به مدیران در باره مسئولیت پذیری به پایان می رسانیم و انتظار می رود آویزه گوش مسئولان ذیربط قرار بگیرد و هر چه سریعتر دلایل بی توجهی با ذکر دلیل و مستندات در اختیار افکار عمومی قرار بدهد.

رهبر انقلاب : اگر توان مدیریتی ندارید ، مسئولیت نپذیرید

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :