کاشف اسرار-بازرس کل گیلان با انتقاد از عدم بهره‌گیری از چرخه تحقیقات و پژوهش در محور تولید خاطر دنشان کرد: بازرسی به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی در کشور از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای کمک و یاری به این مراکز استفاده کرده و از طرح پیشنهادی این نهاد موثر و ارزشمند که با تولید و سلامت عمومی جامعه گره خورده است حمایت می‌کن

به گزارش کاشف اسرار،سیف‌اله مسرور ” در جلسه با مدیران این پژوهشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه در کشور، پژوهش در کشور ما به عنوان یک حلقه مفقوده محسوب می‌شود و کمی‌سازی و عدم توجه به کیفی‌سازی نتیجه همین کم‌توجهی‌ها به این امور مهم است.

وی با بیان اینکه همیشه پژوهش مطلوب و کاربردی، با صرف وقت و انرژی فراوانی همراه است افزود: اگر در این موضوع مهم مصلحت عامه و منافع ملی را کمتر لحاظ کنیم و بیشتر به دنبال بازدهی‌هایی با زمان کوتاه باشیم قطعاً اثرات مثبت و سازنده‌ای را در بر نخواهد داشت و جامعه نمی‌تواند از تلاش‌ها و مجاهدت‌های ما بهره کافی ببرد.

این مسئول قضایی با بیان این مطلب که در کشاورزی باید کمترین فضاها و حداقل میزان آب را در بیشترین حجم تولید محصولات کشاورزی مد نظر قرار دهیم گفت: همین موضوع مهم رسالت و وظایف پژوهشگران و محققان ما را به دستیابی به تکنولوژی‌ها و فن‌آوری برتر دنیا مضاعف می‌کند.

مسرور با انتقاد از عدم بهره‌گیری از چرخه تحقیقات و پژوهش در محور تولید خاطرنشان کرد: بازرسی به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی در کشور از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای کمک و یاری به این مراکز استفاده کرده و از طرح پیشنهادی این نهاد موثر و ارزشمند که با تولید و سلامت عمومی جامعه گره خورده است حمایت می‌کند .

به گفته وی، دستگاه‌های ذی‌مدخل درخصوص همکاری و بسترسازی با مجموعه پژوهشگاه تکالیفی دارند که دستگاه‌های نظارتی میزان و نوع همکاری این مجموعه‌ها را رصد و پایش کرده و برای تحقق این امور مهم از تمام ظرفیت‌ها بهره می‌گیرد.

مدیر پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد این مجموعه علمی و پژوهشی خاطرنشان کرد: این مجموعه در کشور تولیدکننده دانش فنی بوده و در رفع مشکلات کلان کشور در حوزه دام و طیور، گیاهان و جانوران استعدادهای خوبی دارد که متاسفانه از ظرفیت‌های مثبت و سازنده این مجموعه کمتر و یا بعضاً به هیچ‌وجه توجه نشده است .

به گفته آزادی “از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان از بین بردن کامل مگس پسماند سراوان، اصلاح نژاد دام‌ها و گیاهان، کنترل موثر و هوشمند گمرک و مراکز دامپزشکی و… نام برد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :