کاشف اسرار-مرداد ماه سال گذشته اخباری درباره نوجوانی 16 ساله که بر اثر برق گرفتگی ناشی از بی احتیاطی و دست زدن به داخل یکی از تابلوهای برق در منطقه گلسار شهر رشت، جانش را از دست داد،در برخی از رسانه ها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،با گذشت یک سال از وقوع این حادثه تلخ ،این انتظار وجود داشت مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان که دارای تجربه مدیریتی یک دهه ای در این سمت می باشد نسبت به ترمیم تابلوهای برق  معیوب و خطرناک در استان اقدام کند.

دلیل وجود این انتظار به حق موضوع فعالیت توزیع برق گیلان در راستای انجام کليه خدمات امور بهره برداری،تعمير و نگهداری از شبکه و تاسيسات برق طبق ماده 4 اساسنامه این شرکت است.

با اندکی تردد در برخی از نقاط شهری شهرهای گیلان؛تیرهای برق معیوب و یا کج در وسط راه های قابل تردد با وسایل نقلیه مشاهده می شود که نسبت به جا به جایی آنها اقدامی نشده  است.

خبرنگار این رسانه در نشست خبری سال گذشته مدیرعامل توزیع برق استان پس از بارش برف و بحران به وجود آمده در رشت خواستار جابه جایی برخی از تیرها  خطرناک شهر رشت من جمله خیابان دکتر حسابی منطقه یک شهرداری را کرد،لکن تا لحظه انتشار گزارش،توجهی به آن علی رغم قول مساعد نشده است!؟

photo_2017-07-24_12-47-53

از سویی دیگر بنا به تصاویر تهیه شده توسط خبرنگار این رسانه،یکی از تابلوهای برق خطرناک در ابتدای خیابان شهید عباسی فومن و در مجاورت شورای اسلامی شهر واقع شده و به علت معیوب بودن بدنه آن هر لحظه امکان بروز حادثه برای فرزند جگر گوشه شهروند یا شهروندانی بر اثر تماس با اجزای آن وجود دارد.

photo_2017-07-24_12-48-22

این تابلوی برق همچون تابلوی برق گلسار رشت و مرگ” امیر محمد”نوجوان 14 ساله ای برای سلفی گرفتن نیست که بنا به ادعای مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان،این نوجوان فقید ظاهرا قصد گرفتن عکس سلفی داشت، دستش را داخل تابلوی برق بکند و سبب مرگ وی و عزا دار شدن خاندانی بشود.

photo_2017-07-24_12-48-12

photo_2017-07-24_12-48-08

مدیر عامل توزیع برق استان بداند خطر در بیخ گوش شهروند می باشد که احتمال دارد بر اثر سهوی دست به اجزای تابلوی برق یاد شده در فومن بزند و سبب مرگ آنان بشود،پس تا دیر نشده دست به کار شوید و نسبت به ترمیم این تابلوی برق اقدام فوری به عمل آید تا نشان دهنده توان بالای مدیریتی این مجموعه باشد.

ناگفته نماند ترمیم تیر های برق کج و جا به جایی تیرهای برق خطر ناک واقع شده در برخی از معابر شهری هم چنان مورد استدعاست و مثل تیر برقی نباشد در نقطه ای از بازار رشت  نباشد چندین سال می باشد با قامت کوتاه حدود دو متری از آن برای تاسیسات برقی استفاده نمی شود.

photo_2017-07-24_12-47-41

اینک سوال می شود چرا با وجود دهها گزارش مرگ بر اثر برق‌گرفتگی در خیابان‌ها همچنان مدیران این شرکت باید غیرمسوولانه به علامت هشدار برق‌ گرفتگی برروی تابلو برق‌های فلزی در محل زندگی شهروندان بسنده کنند و دهها پست برق هم بدون علامت خطر و قفل رهاشده باشد؟

آیا تمام خلاقیت مدیران شرکت برق به نقاشی علامت مرگ و نوشتن جمله خطر مرگ یا خطر برق‌گرفتگی محدود است؟ چرا «تابلو برق» شرکت توزیع برق که خطری به بزرگی مرگ برای شهروندان دارد باید تا این حد در «دسترس» باشند؟

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :