کاشف اسرار-رودسر:مدیر کارخانه چای کهنسال  رودسر و عضو هییت مدیره سندیکای چای شمال کشور،مدعی شد:دولت پولی بابت چای پرداخت نمیکند،ضمن این که بیش از ۱۰ هزارتن از تولید امسال در کارخانجات موجود است.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار از رودسر،محمد عسکری امشب در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی،رئیس سازمان چای کشور،استاندار گیلان و فرماندار  از کارخانه چای کهنسال به تبیین مهم ترین مشکلات حال حاضر صنعت چای شمال کشور پرداخت.

سندیکا چای با وزیر جهاد 23 آذر 96.jpg2

وی با بیان این که در زمان فعالیت دولت های نهم و دهم کارخانجات بابت یک کیلو چای خشک حواله دو کیلو چای خارجی دریافت می کردند،اظهار کرد: با فروش حواله بهای برگ سبز را پرداخت می نمودند ولی در دولت تدبیر و امید این گونه حوالجات را قطع کردند.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت چای،اظهار کرد: دولت هیچ پولی بابت چای پرداخت نمی نماید،ضمن این که با حواله دو برابر بوجده چای را دریافت میکنند.

عسکری با اشاره به این که دولت هر ساله مبلغی را بابت خرید  تضمینی برگ سبز چای کشاورزان اضافه می کند ،متذکر شد:هیات دولت امسال بابت خرید برگ چای درجه یک حدود ۲۹۰ تومان به رقم خرید اضافه کرده و از این مبلغ حدود ۲۱۰ تومان را کارخانه داران و مابقی را دولت پرداخت می کند ولی همه جا میگویند فقط 60درصد را میدهیم و مابقی  را کارخانه دار حساب بکند.

وی با تاکید بر این که دولت در مورد فروش هیچ کمکی نمیکند،خاطر نشان کرد: هزینه یک کیلو چای حداقل 50 هزار ریال بوده ولی حداقل قیمت خرید توسط تاجر 3هزار و 300 تومان است.

عضو هییت مدیره سندیکای چای شمال کشور درباره دلایل فروش زیر قیمت تمام شده چای به تاجر،بیان کرد: کارخانجات باید ۴۰ در صد پول کشاورز راپرداخت کنند ولی پولی ندارند،در این راستا سازمان چای تهدید می کند اگر پول کشاورز پرداخت نشود درب کارخانه بسته می شود.

عسکری با اذعان بر این که کارخانه داران به ناچار هر قیمتی دلال تعیین کند را ملاک قرار داده و این محصول را می فروشد تا کشاورز خود را راضی کند ،به طرح این سئوال پرداخت:”شما ممکن است یک کیلو چای را به قیمت ۳۰ هزار تومان بخرید ولی کارخانه چند کیلو چای را می تواند به صورت خرده بفروشد؟

وی ادامه داد:آیا با تولید ۳۰۰ تن می شود خرده فروشی کرد اگر قبول ندارید پول بدهید هر چند صد کیلو چای ۳۰ هزارتومانی را برای شما کمتر ۸هزار تومان و چای معمولی را زیر 3 هزار و 400 تومان برای شما بخرم ؟

این فعال بخش خصوصی مدعی شد:سازمان چای فقط دست به دامان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه می شود و مبلغی اخذ می کند تا به کارخانجات فشار بیاره پول بدهید ولی در فکر بازار برای کارخانجات نیست.

عسکری،با طرح این سئوال مبنی بر این که آیا استاندار سابق در مدتی که در این سمت بود یک جلسه با کارخانجات داشت،مدعی شد:”برای آنان مهم نیست و واقعیت را برای مقامات نمی گویند.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :