کاشف اسرار-رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه از برپایی پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی مگاپروژه کراسنودار کشور روسیه که از 27 تا 29 تیر ماه سال جاری برپا می شود،خبر داد.

هادی تیزهوش تابان بعد از ظهر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه بازرگانی با اعلام این خبر،اظهار کرد:منطقه کراسنودار در غربی ترین بخش از ناحیه فدرالی جنوبی روسیه قرار دارد.

وی ادامه داد:کراسنودار از شمال به دریای آزوف و از غرب به دریای سیاه محدود شده است،ضمن این که جمعیت استان کراسنودار 5 میلیون و404 هزار و 300 نفر و مساحت آن 76 هزار کیلومتر مربع می باشد.

این مسئول،ابراز کرد: شهر کراسنودار در جنوب روسیه در جدول رده بندی شهرهای بزرگ کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی از لحاظ مخارج و کیفیت زندگی برای شهروندان در مکان نخست قرار دارد.

تیزهوش تابان،به مقررات برگزاری نمایشگاه بین المللی کراسنو روسیه در تیرماه امسال پرداخت و خاطر نشان کرد:برگزاری این نمایشگاه جنبه بازاریابی دارد و حداقل غرفه استاندارد در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان 12 مترمربع است.

به گفته وی،30 کشور در این نمایشگاه بین المللی حضور خواهد یافت که شامل : آذربایجان، ایران، ترکمنستان، ترکیه، چین، روسیه، نروژ، قزاقستان، امارات متحده عربی، قطر، لبنان، هند، ایتالیا، فرانسه، یونان، آلمان، پاکستان، اسپانیا، اوکراین، هلند، صربستان، افغانستان، جمهوری چک، رومانی، گرجستان، بلاروس، اسلووانی، بوسنی و هرزگوین، کانادا و امریکا است.

این پیشکسوت بخش بازرگانی گیلان،از جمله بخش های در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه را صنعت ساختمانی،صنعت کشاورزی و غذایی، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت آب و برق، صنایع رنگ، روغن های پایه، تولیدات ابزار و ماشین آلات، نوشیدنی و غذا، فلزی، کود و اوره، برودتی، دستکش های صنعتی، شیمیایی، کاشی سرامیک و سرویس¬های بهداشتی، نگهداری غذاهای سرد و غذای دریایی، آلومینیوم، مصالح ساختمانی، برق و روشنایی،عنوان کرد

تیزهوش تابان،ذوب آهن، فولاد، لوله سازی، صنایع غذایی دام و طیور، مبلمان، پلاستک بسته بندی و چاپ، کاغذ و پالپ، ماشین¬های معدنی، فراوری و استخراج معادن، حمل و نقل جاده ای، دریایی، کشتیرانی، ریلی و هوایی، صنایع خودروسازی و قطعات، لاستیک سازی، رایانه و غیره از دیگر بخش های در نظر گرفته شده برای این رویداد بین المللی ذکر کرد.

وی حجم مناسبات اقتصادی ایران و روسیه را رضایت بخش ندانست و  اعتقاد دارد:”برگزاری این گونه نمایشگاه های بین المللی و شرکت بازرگانان ایرانی سبب توسعه و تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور دوست و همسایه می شود”.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ،روسیه را یکی از مهمترین مبادی واردات کالا در سال گذشته بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت و نیز گمرک ایران با رتبه 13 در بین 20 کشور خارجی اعلام کرد.

به گفته تیزهوش تابان،ارزش میزان واردات کالا از روسیه در سال گذشته 743 میلیون دلار بوده که میزان وزن واردات هزار و 373 هزار تن که درصد سهم ارزش از کل واردات 1.4 , درصد تغییرات نسبت به سال 95، 53-(منفی) و درصد تغییرات از لحاظ وزنی (منفی)-34 ؛است.

پایان پیام

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :