کاشف اسرار-مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان در دوم تیرماه جاری و به مناسبت فرا رسیدن هفته مدیریت مصرف با دعوت گزینشی و تبعیضی از تعدادی از اصحاب رسانه، نشست خبری پرسش و پاسخ برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،برگزاری این نشست توسط روابط عمومی توزیع برق استان و عدم دعوت از همه رسانه های فعال که در سنوات گذشته با این شرکت همکاری رسانه ای داشته اند،مصداق بارز و نقض الزام بند یازدهم ماده هشتم مصوبه شورای عالی اداری در راستای “حقوق شهروندی در نظام اداری ایران می باشد که در اسفند ماه 95 توسط اجرا توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد.

بنا به این بند از ماده قانونی ذکر شده،در جلسات پرسش و پاسخی که از سوی سخنگوی دستگاه اجرایی یا روابط عمومی دستگاه برگزار می شود، نباید تبعیضی از حیث دعوت، شرکت، طرح پرسش، ارائه پاسخ و سایر موارد، علیه رسانه های منتقد صورت گیرد.

با توجه به این که ماده 19 این مصوبه ، تاکید دارد:”نقض یا عدم رعایت حقوق و الزامات مندرج در این مصوبه و دستورالعمل های آن؛ در چارچوب ماده (20) آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان، حسب مورد از مصادیق بندهای ماده (8) قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان محسوب می شود”،”کاشف اسرار”،پیگیری این نقض،حق خود می داند.

ناگفته نماند طبق ماده 21 منشور حقوق شهروندی امضاء شده توسط  رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید،حق شهروندان است که چنانچه تصمیمات نهادهای اداری و یا کارکنان را خلاف قوانین و مقررات بدانند، از طریق مراجعه به مراجع اداری و قضائی صالح، تقاضای احقاق حق کنند.

علی رغم این که در ماده 23 منشور حقوق شهروندی تاکید شده است:”مقامات و مأموران اداری باید در روابط خود با شهروندان پاسخگو و قابل‌دسترس باشند”لکن متاسفانه نه تنها”جمشید طالبی”نسبت به برگزاری نشست خبری تبعیضی و گزینشی توسط روابط عمومی برپا می کند؛بلکه به تماس تلفنی و پیامکها ارسالی پاسخگو نیست!

از وزیر نیرو به ویژه مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو و هم چنین استاندار گیلان تقاضا می شود به بی توجهی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان به مصوبه شورای عالی اداری و ابلاغیه رئیس جمهوری رسیدگی قانونی نمایند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :