کاشف اسرار-دبیر اجرائی حزب خانه کارگر در گیلان از عدم پذیرش دفترچه های درمانی تامین اجتماعی کارگران طی 72 روز گذشته تاکنون در این استان پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،حسن ایزدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان که در سالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد با درود فرستادن به دولت تدبیر و امید و خدمت گذار،اظهار کرد:نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور ندارند.

وی با ابراز خرسندی از انتصاب عباس علیزاده به سمت مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان،ارتقای سمت محمود ایزد دوست “مدیرکل سابق این دستگاه اجرائی” به سمت مشاور وزیر در امور استانها تبریک گفت.

این فعال بخش کارگری با بیان این که به نمایندگی از تشکل های کارگری گیلان به عنوان یک ضلع 3 جانبه گرائی در تعامل با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی سخن می گوید،ابراز کرد:این تعامل و هم گرائی ایجاب می نماید که با تدبیر و درایت مدیرکل جدید  ارتقای تشکل ها و استفاده از نظرات آنان که نیمی از جمعیت استان را در بر می گیرد که شامل حدود 1میایون و 200 هزار نفر  و 49 درصد می شود،ضرورت دارد و برای راهکار ویژه ای ترسیم بشود که امور کارگران و بازنشستگان به نحو احسن از طریق تشکل ها به سرانجام برسد.

ایزدی با ادعا بر این که کلیه تشکل های کارگری در گیلان با یک دیگر هماهنگ می باشند و تصمیم گیری های آنان هم جهت است،تاکید کرد: این تشکل ها انتظار دارند توجه ویزه مدیرکل جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در جهت رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان در این راستا مد نظر قرار بگیرد ضمن این که سعی ما در این است که در کنار یک دیگر به اعتلای صنعت و تولید بیاندیشیم.

وی با بیان این که تشکل های کارگری گیلان با کارفرمایان استان هم فکر و نظر می باشند ،اعتقاد دارد اگر به دنبال تحقق خواسته های خویش هستیم باید صنعت و تولید قوی ببینیم و از این طریق همه چیز میسر می شود.

دبیر اجرائی خانه کارگر گیلان ،خاطر نشان کرد:کلیه تشکل های کارگری و کارفرمائی استان در معرفی”عباس علیزاده”به سمت مدیر کل جدید تعاون،کار و رفاه اجتماعی نقش داشتند و از استاندار هم بابت معرفی این مدیر جهت انتصاب نقش داشتند هم تشکر می کنیم انتظار دارند از طریق این تشکل ها که متولی این امر می باشند شرایطی برای امنیت شغلی کارگران و برقرای محیط امن و تداوم تولید و ایجاد اشتغال مولد فراهم بشود.

ایزدی با تاکید بر این که تشکل های کارگری گیلان در کنار مدیرکل جدید تعاون،کار و رفاه اجتماعی  استان خواهد بود ابراز امیدواری کرد این هماهنگی و همکاری در کنار ماموریت ها محوله به”علیزاده”موجبات رشد و شکوفائی و بالندگی تولید و اشتغال همراه داشته باشد.

وی در ادامه خطاب به معاون امور مجلس و استان ها وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نیز استاندار گیلان از عدم پذیرش دفترچه های درمانی تامین اجتماعی کارگران طی 72 روز گذشته تاکنون در این استان پرده برداشت و تصریح کرد:دلیل عدم پذیرش بدهکاری تامین اجتماعی به این بیمارستان هاست و این سبب بروز معضل بزرگ برای جامعه کارگری و بازنشستگی استان است.

این فعال کارگری از معاون وزیر و استاندار به جد درخواست کرد تا نسبت به حل این معضل اقدام عاجل به عمل آورند ضمن این که از پیگیری جامعه کارگری برای ابقای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد و از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی خواست رای به ابقای “علی ربیعی” در این سمت بدهند.

ایزدی در پایان با اشاره به نام گذاری امسال تحت عنوان:”حمایت از کالای ایرانی”از معاون وزیر درخواست کرد به اطلاع وزیر برساند کارگران ما امنیت شغلی ندارند و این انتظار وجود دارد امنیت شغلی به جامعه کارگری و تولید برگردد تا این عزیزان با روحیه بهتری مشغول به کار بشوند،ضمن این که تشکل های کارگری و کارفرمایان دارند تلاش می کنند تا فرمایشات رهبر انقلاب برای تحقق شعار سال در استان صورت بپذیرد.

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :