کاشف اسرار-رئیس شورای اسلامی شهر رشت،اذعان کرد:متاسفانه شهر رشت بیش از 5 ماه شهردار ندارد و خبر دار شدم به زودی رئیس جمهوری به رشت سفر می کند و باور کنید از این موضوع تنم لرزید و به شدت نگران شدم

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،سید امیر حسین علوی امندانی در هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت که امشب برگزار شد ،اظهار کرد:”اعضای شورای اسلامی شهر روزهای پر کار و پر فشاری  را سپری می کنند و امیدوارم در ظل توجهات امام زمان “عج” بتوانیم بهترین تصمیمات را برای رشت و مردمی که به تصمیمات ما چشم دوخته اند و بسته اند،بدهیم”.

وی با ابراز امیدواری از این که برآیند تمامی این اتفاقات سبب همدلی بیشتر برای سرنوشت رشت و شهروندان بشود،به قرار گرفتن در ایام خاص دی ماه اشاره و خاطر نشان کرد:سال گرد حماسه روز 9 دی سپری شده است ،روزی که مردم ولایت مدار این سرزمین مثل همیشه نشان دادند پای آرمان ها انقلاب و نظام ،دین و اعتقادات خودشان محکم تر از همیشه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایستاده اند.

این مسئول با ابراز خرسندی از این که مردم با تمام توان خودشان علی رغم وجود سخت هایی که امروزه در فضای سیاسی و اقتصادی کشور حاکم است،محکم ایستاده اند،به در پیش بودن 12 دی و روز رشت اشاره کرد.

علوی امندانی،متذکر شد:در سال 93 برای اولین بار 12 دی ماه به عنوان “روز رشت”انتخاب گردید که پیشینه آن به انتخاب این شهر به عنوان مرکز استان گیلان در دوره “صفویه”باز می گردد و در همین راستا 36 برنامه از سوی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری از  10

تا 14 دی ماه جاری در دست اجرا دارد.

وی با تاکید بر این که اتفاقات خوبی در این ایام خاص برای شهر رشت رقم خواهد افتاد ،متذکر شد:شورای اسلامی شهر روزهای حساسی را دارد سپری می کند و تصمیمات سنگینی در این روزها برای شهر گرفته خواهد شد و می دانم همه همکاران بنده زیر فشارهای مختلف اجتماعی،داخلی و فکری قرار دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان این که این فشاری که هم اکنون بنده دارم تحمل می کنم به طور یقین بر روی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر بیشتر وارد می شود،تصریح کرد:خدای شکر علی رغم وجود تمام این التهابات اخبار خوبی هم در راه برای شهروندان است .

به گفته علوی امندانی،پس از گذشت بالغ بر 1 سال تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری و مدیران استانداری گیلان نه در حد اعلاء ولی در حد رفع نیازها و مسایل اساسی و نقایص اساسی طرح تفضیلی این شهر بشود این کار انجام شد و امیدوارم فعالین حوزه ساخت و ساز و مهندسین از این پس بتوانند با کمک مجموعه شهرداری و شورا بتوانند رونق کسب و کار حوزه ساخت و ساز را به این شهر برگردانند.

وی از سفر جمعی از مدیران شهرداری رشت و استانداری گیلان در روز آینده به شهرستان ابهر استان زنجان به منظور بازدید از کارخانه واگن سازی داخلی خبر داد و اظهار امیدواری کرد این سفر دست آوردهای خوبی برای این شهر و شهروندان به دنبال داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر این که ساخت تراموای رشت یکی از مطالبات به حق شهروندان است،اضافه کرد:مطالعات ساخت این پروژه باید تا پایان امسال به حداقل جای قابل قبول برسد تا بتوان بودجه ساخت آن با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب بشود.

علوی امندانی با تاکید بر این که ،خط اول ساخت تراموای باید ظرف مدت زیر 4 سال در شهر رشت به بهره برداری برسد،به تبیین وضعیت رسیدگی جدی به وضعیت دو رودخانه مهم رشت از زمان آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر از سال گذشته تاکنون پرداخت.

وی مدعی شد:طی یک سال گذشته فضای متفاوت تری به وجود آمده و با جدیت بیشتری با مشارکت شورای اسلامی شهر و دستگاههای متولی به شدت پیگیری شد و در دوره تصدی پست شهرداری توسط مسعود نصرتی با انعقاد توافق نامه ای مقرر گردید با استفاده از تصویب تبصره 3 ماده 7 بتوان احداث یکی دیگر از تصفیه خانه های فاضلاب محدوده شهر رشت کلید زده بشود که این امر تحقق چشم اندازی برای حذف آلایندگان رودخانه های این شهر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با احداث این تصفیه خانه و به تبع آن با ورود سرمایه گذاران مختلف چهره رودخانه های زرجوب و گوهر رود به عنوان 2 موهبت الهی مظهر تحوال این شهر بشود.

علوی امندانی با اذعان بر این که خودم را نمی توانم از وضعیت حال حاضر شهر رشت علی الخصوص شهرداری مبری کنم و بگویم در نداشتن شهردار طی بیش از 5 ماه سهمی نداشتم ،تصریح کرد شهروندان در دوره دوم عضویت بنده در پارلمان شهری رای چشم گیری دادند و انتظارات ویژه ای از امثال ما دارند.

به گفته وی،مردم به اعضای شورای اسلامی شهر رشت به دید 11 نماینده و یا شاید 11 منجی نگاه می کنند تا بتوانند این شهری که دارای دردهای انباشته زیادی دارد از این وضعیت نجات بدهند.

این مسئول ،به تبیین دلایل تاخیر در انتخاب دومین شهردار رشت در زمان فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پرداخت و ابراز کرد:یک اتفاق و انتخاب خوب و حرکت با شیب ملایم و مناسب از آغاز دوره پنجم شورای اسلامی شهر شروع شده ولی امروز متاسفانه عدم وجود مدیر ارشد تصمیم گیرنده و صاحب جایگاه شهردار خیلی تاثیر گذار در رویه هاست.

علوی امندانی معتقد است:”متاسفانه رشت بیش از 5 ماه شهردار ندارد و خبر دار شدم به زودی رئیس جمهوری به رشت سفر می کند و باور کنید از این موضوع تنم لرزید و به شدت نگران شدم.

وی دلیل  ایجاد نگرانی  و لرزیدن تن خودش را فقدان مدیر ارشد تصمیم گیرنده و صاحب جایگاه شهردار عنوان و اذعان کرد:برای ما و شورای اسلامی شهر اصلا برازنده نیست که بگویند نتوانستند شهردار انتخاب بکنند و به طور یقین نقش بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر در این قضیه از همه بیشتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از شهروندان و نیز اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل عدم انتخاب به موقع دومین شهردار به جد عذرخواهی و استدعا کرد:” فارغ از تمام بدی ها و کدورت های پیش آمده و در گوشه ذهن هر کدام از اعضای پارلمان شهری نشسته استرا بشوریم و پاک بکنیم تا مردم این شهر چشم انتظار تصمیمی هستند که امروز ما می خواهیم بگیریم و فرصتی هم وجود ندارد” .

به گفته وی از ستادی و غیر ستادی و با مسئولیت و بی مسئولیت ،آدم های مختلف در گروه های گوناگون چپ و راست دارند می زنند و تهدید می کنند ،شاید هم حق داشته باشند،نمی دانم،ولی اتفاق در حال رخ دادن است و اگر قرار باشد این رویه ادامه پیدا کند،متاسفانه باید نوید روزهای بد با تمام خبرهای خوش اعلام شده پیش رو خواهیم داشت.

این مسئول ،صلاحیت و شایسته سالاری را از  مهمترین معیار در انتخاب شهردار آینده رشت دانست و ادامه داد: اعضای شورای شهر در این زمینه متفق القول هستند،ضمن این که تحت هیچ شرایطی زیر بار فشار و مصلحت اندیشی های فردی و جناحی قرار نخواهم گرفت و خط قرمز اعضای شورا در موضوع انتخاب شهردار منافع شهروندان و مصلحت شهر رشت میباشد و در این مسیر به هیچ وجه یک گام عقب نخواهیم کشید.
علوی امندانی با بیان این موضوع که اجرای طرح های کلان مد نظر علی الخصوص در حوزه های زیرساخت و عمرانی با هدف تسریع در توسعه شهر مد نظر مجموعه شورای پنجم میباشد نیل به این هدف را مستلزم انتخاب شهرداری کاردان و شایسته با مؤلفه های قابل اتکا در وزه مدیریت بیان کرد.
وی با اشاره به حواشی اخیر در خصوص انتخاب شهردار، اختلاف نظر در مجموعه ای همچون پارلمان محلی را امری طبیعی و نشان از پویایی آرا تلقی کرد و متذکر شد: بروز تقابل های نامتعارف و ایجاد حواشی که باعث تنزل کیفی خدمت به شهروندان گردد را امری مردود دانست که باید همگان از آن پرهیز کنند.
رییس شورای شهر رشت در انتها ابراز امیدواری کرد با ایجاد فضایی عقلانی و وحدت در رویه به زودی انتخابی اصلح از سوی اعضای شورای پنجم جهت احراز سمت شهرداری رشت انجام خواهد گرفت و مجموعه مدیریت شهری در کنار یکدیگر به رسالت خدمت به بهترین نحو ممکن خواهد پرداخت.
پایان پیام
Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :