کاشف اسرار- رشت دارای تعدادی تقاطع غیر هم سطح می باشد که یکی از آنها”تقاطع غیر هم سطح شهید قلی پور”است که مسیر حدفاصل حدفاصل بلوار قلی‌پور و میدان باستانی «شعار» این شهر را به هم ،متصل می کند.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،کار فرمای تقاطع غیرهمسطح در زمان احداث،شهرداری و مجری طرح هم حوزه معاونت فنی و عمرانی این نهاد غیر دولتی بوده است.

مدت اولیه پیمان ساخت 30 ماه بوده و تاریخ شروع به ساخت آن از 28 مهر 89 بوده و کنترل کیفی پروژه هم بر عهده”مهندسین مشاور خاک‌آزمای شمال”،بوده است.

در چهارم تیر ماه 1392 و هم زمان فعالیت “سید محمد علی ثابت قدم”با سمت”شهردار رشت”،دهانه بیست و ششم تقاطع غیر همسطح شهیدان باستانی شعار و قلی پور،به عنوان؛ آخرین دهانه در دست اجرا و به طول ۷۵/۴۳ متر، بزرگترین دهانه پل است،نشست کرد.

شهرداری رشت در آن زمان با صدور اطلاعیه ای و در بخشی از آن،اذعان کرد:”…به دلیل قرار گرفتن بر روی پل قدیمی زرجوب امکان اجرای داربست جهت نگهداری قالب به روش معمولی وجود نداشته و جهت نگهداری قالب از یک سازه موقت خرپائی به منظور تحمل بار و انتقال آن به دو طرف پل قدیمی استفاده شده که در حین بتن‌ریزی در مورخ ۳/۴/۹۲به دلیل خرابی پاره‌ای از اجزاء داربست و سازه موقت، خیز بیش از حد مجاز در سازه خرپائی موقت ایجاد شد که منجر به توقف عملیات اجرائی شد”.

با گذشت دو روز از انتشار این خبر در ایلنا،”کیهان هاشم نیا”،استاندار گیلان و جانشین شورای اسلامی شهر رشت”،با صدور حکمی،ضمن عزل “سید محمد علی ثابت قدم”،”،میرنوید میرحق جو”را به سمت “سرپرست شهرداری رشت”منصوب کرد.

پس از ایجاد وقفه ای برای ادامه عملیات ساخت “تقاطع غیر هم سطح شهید قلی پور رشت”،در آذر ماه آن سال با حضور  اصحاب رسانه،مسئولین  و شهروندان،افتتاح و به بهره برداری رسید.

با گذشت زمان چند ساله،شهروندان فهیم رشت،نشست کردن پل شهید قلی پور را به خوبی در ذهن خود به یاد دارند،همواره در اثر کوچکترین بارندگی؛برخی از نقاط این سازه دچار آب گرفتگی سطحی شده و عبور خودروها ،سبب ریزش آب بر روی عابرین پیاده در حال تردد در دو طرف خیابان شده است.

انتظار می رود مدیریت شهری  و از جمله سید محمد علی ثابت قدم”شهردار فعلی رشت”نسبت به اهتمام و توجه به حقوق شهروندی هر چه سریعتر ورود کرده و نسبت به رفع مشکل آب گرفتگی های سطحی،اقدام عاجلانه را به عمل آورند.

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :