کاشف اسرار -استاندار گیلان گفت: یکی از مهمترین رویکردهای دولت در بخش اقتصاد، حذف دلالی است تا تولیدات بدون واسطه در اختیار اصناف و مصرف کنندگان قرار گیرد.
اسدالله عباسی در نشست با اصناف و بازاریان گیلان اظهار کرد: اعتقاد داریم دست دلالان باید کوتاه شود و نقش اصناف نیز در این خصوص بسیار ارزنده است؛ زیرا تولیداتی که بدون واسطه در اختیار اصناف و فروشندگان قرار گیرد، بی شک با قیمت پایینتر در اختیار مصرف کننده هم قرار خواهد گرفت.
نماینده عالی دولت در گیلان به نقش اصناف و بازاریان در جامعه اشاره کرد و افزود: البته نقش بی بدیل اصناف و بازاریان در جامعه به طور کامل محسوس است و اعتقاد داریم که این قشر در همه ادوار تاریخ، نقش آفرین بودند و وظایف خود را به درستی عمل کردند.
وی ادامه داد: بازاریان قبل از انقلاب پرچمدار حرکتهای مردمی بودند و در دوران دفاع مقدس، کمک های شایانی انجام دادند و در سایر مشکلات و مسائل کشور به خصوص هنگام کرونا، خدمات مناسبی را برای مردم ارائه دادند و هر ساله در پیادهروی اربعین هم به موکبها کمک می کنند.
استاندار گیلان با بیان اینکه رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بر وظیفه حمایتی و هدایتی ما نسبت به اصناف و بازار و وظیفه نظارت برعهده اصناف تاکید داشت، افزود: با توجه به اینکه قصد دشمنان با تحریمهای ظالمانه و ایجاد اختلال در اقتصاد و بازار ضربه زدن به کشور است؛لذا، از اصناف، بازاریان و تولیدکنندگان حمایت کامل داریم و تلاش میکنیم که ارتباط خود را با کشورهای منطقه و سایر کشورها حفظ و توسعه دهیم.
عباسی به وضعیت اصناف و بازاریان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اتحادیه ها، اصناف و بازاریان عملکرد مناسبی در گیلان دارند و خوشبختانه همکاری مناسبی نیز با همدیگر دارند.
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: البته در اعطای مجوز باید برخی از مسائل رعایت شود؛ اما متاسفانه شاهدیم که مجوزهای زیادی داده می شود و این در حالی است که برخی از افراد سرمایهگذاری می کنند ولی در چند قدمی واحدش، افراد دیگری با داشتن مجوز، همان شغل و کسب وکار را راه اندازی میکنند به خصوص در اعطای مجوز به املاک این موضوع را بیشتر شاهدیم و تعداد آنها بسیار زیاد است.
وی به رعایت در کیفیت پخت نان نیز اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته گندم زیادی وارد می شد زیرا این محصول از کشاورزان بسیار ارزان خریداری می شد؛ اما در دولت سیزدهم، گندم با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری می شود و به همین دلیل تولید آن در کشور افزایش و واردات کاهش یافته است؛ اما باید در پخت نان دقت بیشتری شود تا نان مرغوبی در اختیار مردم قرار گیرد.
استاندار گیلان به توجه ویژه دولت سیزدهم در توسعه زیرساختها اشاره و بیان کرد: در زیرساختها شاهد توسعه بسیار خوبی در کشور به خصوص در گیلان هستیم که می توان به پروژههای راه آهن رشت – کاسپین ، آزادراه منجیل – رودبار و سایر موارد اشاره کرد؛ زیرا این پروژه ها به دلیل نداشتن بودجه و همچنین بدهی به پیمانکاران راکد بود اما در دولت شهید رئیسی به بهرهبرداری رسید.
نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: از سوی دیگر در بخش صادرات کالا و همچنین واردات کالاهای مورد نیاز نیز اقدامات مناسبی انجام شده و در گیلان نیز باید برای محصولات کشاورزی همچون برنج، چای، بادام زمینی و زیتون برند سازی بیشتری انجام شود؛ این محصولات که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، با بستهبندی های مناسب در بازار عرضه شود.
عباسی به ظرفیت اصناف و بازاریان برای برپایی انتخابات

باشکوه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل میدهند و باید مردم را به سمت صندوقهای رای و انتخاب فردی که تجربه کاری دارد، تشویق کنند.
استاندار گیلان اظهار کرد: هنگامی که دولت سیزدهم راس کار قرار گرفت، به دلیل بیتدبیری دولت گذشته همه پروژهها راکد بود؛ اما هم اینک این پروژهها سر و سامان گرفته و خیلی از آنها به بهرهبرداری رسیدند و کارها به خوبی پیش می رود که در این راستا مردم باید با انتخاب رئیس جمهوری ولایتمدار، کاربلد و با تجربه زمینه پیشرفت بیشتر کشور در همه بخشها را فراهم کنند.

*ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ هزار نفر در اصناف گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ هزار نفر در اصناف این استان خبر داد.
تیمور پورحیدری در همایش روز ملی اصناف در سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکز گیلان اظهار کرد: تعداد ۱۵ اتاق اصناف در شهرستانهای گیلان فعالیت دارند.
مدیرکل صمت گیلان از فعالیت حدود ۱۵۰ هزار واحد صنفی در این استان خبر داد و اضافه کرد: ۳۰۰ هزار شغل در حوزه اصناف گیلان صورت گرفته است.

*تهیدست: نبض اقتصاد با اصناف می تپد

علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان در همایش روز ملی اصناف گفت: جامعه اصناف همیشه دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کردند و پشتیبان اصلی انقلاب تلقی میشوند.
رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در توسعه اقتصادی بیان کرد: نبض اقتصاد با اصناف می تپد و بازاریان در عرصههای مختلف اقتصادی و اشتغال نقش آفرین هستند.
تهیدست به تشریح بخشی از مشکلات و چالشهای حوزه اصناف پرداخت و اضافه کرد: تسهیل گری اخذ مجوزات با ساماندهی سامانه ملی درگاه مجوزها محقق میشود.
وی با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مردمی سازی مساله مهمی است که در همه عرصهها به ویژه اصناف و بخشهای اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اتاق اصناف گیلان با تاکید بر لزوم بازرسی و نظارت بر عملکرد اصناف و بازاریان اضافه کرد: برای افزایش سطح کیفی خدمات در حوزه اصناف و همچنین کسب رضایتمندی عمومی عملکرد اصناف و بازاریان مورد بازرسی قرار میگیرد

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :