کاشف اسرار – تیر ماه 1401 شمسی بود مدیر عامل وقت بانک قرض الحسنه مهر ایران ” با صدور حکمی ” محمد رضا نجفی شعاع ” از جوانان غیور و خوش نام اهل استان ایلام و دارای سوابق مدیریتی امور شعب استان های ” ایلام و کرمانشاه ” را به سمت مدیریت ” امور شعب استان گیلان ” منصوب کرد .

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار در حوزه اقتصادی ” یکی از فعالیت های چشم گیر ” نجفی شعاع ” اتمام پروژه باز سازی ساختمان جدید سرپرستی استان گیلان به متراژ اعیان 2 هزار و 270 متر و متراژ 275 متر زمین دارای 7 طبقه روی همکف و دارای زیر زمین می باشد که در بلوار انصاری رشت واقع شده و عصر روز گذشته با حضور مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و استاندار به مرحله افتتاح و بهره برداری رسید .

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ” در گفتگو با خبرنگار ” کاشف اسرار ” ، اظهار کرد : الحمدالله بانک قرض الحسنه مهر ایران در چند سال اخیر با استقبال بسیار خوبی از سمت مردم مواجه شده و توانسته شمولیت مالی در آحاد جامعه کل کشور توسعه بدهد .

سید سعید شمسی نژاد ” با ابراز خرسندی از عملکرد مدیریت امور شعب رگیلان ، ابراز کرد : استان گیلان هم از این قاعده مستثنی نبوده و به الحمدالله توانسته در چند سال اخیر سهم خوبی از مشتریان در بانک قرض الحسنه مهر ایران خدمات شان را بگیرد و تسهیلات قرض الحسنه به آنان پرداخت بشود . به طوری که در سه سال اخیر سهم نقدینگی استان گیلان در این بانک از کمتر ۲ درصد الان به پنج و نیم درصد افزایش پیدا کرده است و با این استقبال خوب مردم جا داشت ما هم شرایط و امکانات مناسبی برای خدمت رسانی به مردم عزیز استان گیلان ارایه بدهیم .

وی به تبیین هدف از سفر خودش به گیلان پرداخت و گفت : امروز سفری که به گیلان داشتیم به علت افتتاح دو شعبه در شهرستانهای رودبار و آستانه اشرفیه و مهم تر از همه ساختمان جدید سرپرستی امور شعب بانک استان بود که بتوانیم ان شالله به مردم عزیز استان خدمت رسانی بهتری داشته باشیم .

این مسوول ، متذکر شد : ان شالله با کمک و نیت خوب مردم گیلان این بانک بتواند در آینده بسیار نزدیک به ۱۰ درصد منابع استان نزدیک بشویم تا بتوانیم یک شمولیت مالی گسترده ای در استان داشته باشیم .

شمسی نژاد ، خاطر نشان کرد : هم اکنون با ۱۸ شعبه در گیلان ارایه خدمت به مردم عزیز می کنیم . این بانک منابع خودش در همین استان و مردم اختصاص می دهد چون سرمایه گذاری ندارد و سود پرداخت نمی کند با تسهیلات قرض الحسنه منابع خودش در اختیار همین مردم و شرکت های که دارد با بانک کار می کنند و پرداخت وام های قرض الحسنه داریم انجام می دهیم .

وی تصریح کرد : یکی از اقدامات برای کاهش زمان دریافت تسهیلات بانکی قرض الحسنه ، توسعه خدمات الکترونیکی  است ، به طوری که در حال حاضر بیش از دو سوم وام ها به صورت غیر حضوری پرداخت می شود .

به گفته مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ” بیش از ۷۵ درصد افتتاح حساب ها به صورت غیر غیر حضوری انجام می شود و خدمات دیگر هم به صورت غیر حضوری صورت می پذیرد .

شمسی نژاد ” تاکید کرد : منابع بانک مهر ایران » به دلیل جمع آوری از سوی مردم و وام هایی که پرداخت می شود بر اساس تسهیلات قرض الحسنه است و با توجه به شرایط اقتصادی مردم ما باید مدیریت منابع انجام بدهیم تا منابع در جهت وام دهی به خود مردم اختصاص می دهیم و اگر زمان هایی ممکن است طولانی بشود یا کاهش پیدا بکند بر اساس مدیریت نقدینگی بانک است ولی مطمئن باشند ما منابع مازاد را جایی نمی بریم و دوباره به خود مردم وام می دهیم و تمام تلاش مان این است با خدمات رسانی به صورت سخت افزاری و نرم افزاری خدمات مان را ان شالله سریعتر به مردم

وی بیان کرد : به الحمدالله بانک قرض الحسنه مهر ایران در چند سال اخیر با استقبال بسیار خوبی از سمت مردم مواجه شده و توانسته شمولیت مالی در آحاد جامعه کل کشور توسعه بدهد .

این مسوول به تمجید از عملکرد ” محمد رضا نجفی شعاع ” به عنوان مدیر فعلی امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت و اظهار کرد : استان گیلان هم از این قاعده مستثنی نبوده و به الحمدالله توانسته در چند سال اخیر سهم خوبی از مشتریان در بانک قرض الحسنه مهر ایران خدمات شان را بگیرد و تسهیلات قرض الحسنه به آنان پرداخت بشود . به طوری که در سه سال اخیر سهم نقدینگی استان در این بانک از کمتر ۲ درصد الان به پنج و نیم درصد افزایش پیدا کرده است .

شمسی نژاد ” اضافه کرد : با این استقبال خوب مردم جا داشت ما هم شرایط و امکانات مناسبی برای خدمت رسانی به مردم عزیز استان گیلان ارایه بدهیم .

وی یکی از برنامه های در دست اجرا توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران ” برندینگ ” یا ” باز طراحی شعب » عنوان کرد و در تبیین آن اظهار کرد : هم اکنون  یک نمای جدید و قشنگ تر با نور پردازی و المان ، که از فضای محیطی کم و کوچک بود و  بزرگ تر می شود ، در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ، خاطر نشان کرد : ما یکی از اهدافی که برای امسال دنبال آن هستیم ریبرندینگ یا باز طراحی برند بانک است که در استان گیلان از ۱۸ شعبه تقریبا یک سوم آن را شروع کردیم و آینده نزدیک در اغلب شعبات این باز طراحی انجام می شود که یک فضای آرام و دل نشین مبتنی بر آموزه های فرهنگی و دینی قرض الحسنه طراحی شده که یک کار بسیار خوبی است و ما هر کجا که انجام دادیم مورد استقبال مردم و هم همکاران قرار گرفته است.

شمسی نژاد ” به تبیین عملکرد بانک برای تحقق شعار سال پرداخت و بیان کرد : در کنار وام های قرض الحسنه، تسهیلات به بخش تولید که شعار امسال « افزایش تولید با مشارکت مردم » است ، پرداخت می کنیم . سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ هزار فقره وام قرض الحسنه در راستای تولید و فروش محصولات کارخانه جات پرداخت شد که امسال رونق بسیار خوبی داشته و تمام تلاش و توان مان را داریم ان شالله بتوانیم این وام هایی باعث افزایش رونق تولید می شود و مردم می توانند با قرض الحسنه محصولات خودشان را بفروشند ، توسعه بدهیم .

به گفته وی ، در شش ماه نخست امسال بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیش از دو و نیم میلیون فقره وام معادل ۱۸۰ همت تسهیلات ، بزرگترین بانک در زمینه وام های خرد در کشور بوده و به الحمدالله با همین توان تا پایان سال جاری پیش بینی مان این است بیش از ۴ و نیم تا پنج میلیون فقره وام و بیش از ۳۲۰ همت به صورت قرض الحسنه پرداخت بکند که نشان از نیت خیر مردم ، ذی نفعان و افرادی که با بانک قرض الحسنه مهر ایران « کار می کنند ، است و همه مردم رضایت نسبی از این بانک دارند .

این مسوول ، متذکر شد : بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تلاش مردم در نظر دارد وام هایی در حوزه های : ازدواج ، فرزند آوری ، خدمات کالایی و بیمه ای و تمامی تسهیلات خردی که مردم می توانند به صورت قرض الحسنه بگیرند با اطلاع رسانی خوبی که در شعب انجام میشود بتوانند از این ظرفیت و امکانات استفاده بکنند .

]ستاندار گیلان : ساختمان مدیریت امور شعب بانک مهر ایران » نخستین پروژه و ساختمانی می باشد که افتتاح می کنم

استاندار گیلان: هم طی طی سخنانی ، اظهار کرد :  از زمان معارفه به سمت استاندار ، ساختمان مدیریت امور شعب بانک مهر ایران » نخستین پروژه و ساختمانی می باشد که افتتاح می کنم و امیدوارم برای کسانی که ضامن ندارند و به حداقل وام ها نیاز دارند، پر خیر و برکت باشد .

هادی حق شناس ” با قدردانی مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ” استان گیلان ” ، اظهار کرد : در زندگی صنعتی امروز یکی از بازارهای مهم، پول است و نماد بازار پول ، بانک است .

وی اعتقاد دارد : بانک ها که نقش تسهیل و تجمیع منابع را دارند هر چه قدر بتوانند کم هزینه منابع را در اختیار بخش های مختلف تولیدی ، صنعتی و خدماتی قرار بدهند ، هزینه تولید کالا و خدمات کاهش پیدا می کند و اگر بانک‌ها بتوانند به خوبی به بخش های  تولیدی، صنعتی و خدماتی ارائه خدمات کنند طبیعتا هزینه تولید کالا و خدمات کاهش پیدا می‌کند.

این مقام با تصریح بر این که ” بانک قرض الحسنه مهر ایران ” خوش بختانه یکی از بانک‌های ایران است که نزدیک به بانکداری اسلامی است و این موضوع از این منظر  است که سودی نمی گیرد و یا همان کارمزد حدود چهار درصد را دریافت می‌کنند و طبیعتا می توانند به اقشار آسیب پذیر و کسانی که به دنبال تامین تسهیلات خرد هستند کمک کند‌.

حق شناس ”  تاکید کرد  : ”  گسترش این نوع بانک ها در اقتصاد ایران کمک می کند که اقتصاد کشور کم هزینه تر برای تولید کالا و خدمات، منابع دریافت کند  “

مدیر امور شعب بانک مهر ایران ” گیلان “ هم به تشریح وضعیت نقدینگی استان بر اساس آمار کمیسیون هماهنگی بانک های استان پرداخت و اظهار کرد : نقدینگی بانکها ؛  1،844،035 میلیارد ریال و مصارف 1،222،449 و میلیارد ریال و منابع بانک قرض الحسنه بانک مهر گیلان 93.283 میلیارد ریال و مصارف این بانک 70.712 میلیارد ریال بوده است .

محمد رضا نجفی شعاع ” به تشریح منابع قرض الحسنه بانکهای گیلان طبق )آمار کمیسیون هماهنگی بانک های استان پرداخت و گفت : بانکهای استان
575.245 میلیارد ریال ، بانک قرض الحسنه مهر ایران 93.283 میلیارد ریال ، سهم بانک 16 درصد و رتبه دوم در بین بانکهای استان ، است .

به گفته وی ، منابع پایان سال  1402 استان 67.964 میلیارد ریال ، درصد رشد منابع نسبت به پایان سال 37/56 درصد، منابع استان  ، 93 .283 میلیارد ریالتا 17 مهر ماه امسال و سهم منابع استان از منابع کل کشور 2/48 درصد بوده  است .

این مسوول در خصوص مطالبات بانکی ، اضافه کرد : مطالبات پایان سال گذشته 99.722 میلیون ریال ، مطالبات فعلی استان 224.617 میلیون ریال ،
افزایش نسبت به پایان سال 125/24 درصد و نسبت مطالبات به مصارف 0/32 درصد است .

نجفی شعاع ” در تبیین ” حوزه عملکردی پیشخوان مجازی ) از ابتدای 1403 ) ، گفت : نسبت افتتاح حساب آنلاین به کل افتتاح حساب های شعب : 59 درصد می باشد که نسبت کشوری 58 درصد میباشد و تعداد افتتاح حساب آنلاین 32 هزار و 950 از مجموع 55 هزار و 399 فقره افتتاح حساب می
باشد

وی ادامه داد : تسهیلات آنلاین از مجموع تعداد 29 هزار و 875 فقره تسهیلات پرداختی توسط شعب استان به تعداد 53 هزار و 39 فقره به صورت آنلاین ثبت و پرداخت شده که نسبت آن 57 درصد میباشد درحالی که نسبت کشوری برابر 54 درصد است .

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ” گیلان درباره حوزه عملکردی ” تعداد تسهیلات کالا کارت ، گفت : تعداد تسهیلات 24 هزار و 78 فقره بوده که
مبلغ تسهیلات کالا کارت 8.757.401 میلیون ریال و رتبه کالاکارت تعدادی ، 11 است .

نجفی شعاع ، خاطر نشان کرد :اتمام پروژه بازسازی ساختمان جدید سرپرستی ، اتمام پروژه بازسازی و ریبرندینگ شعب بلوار شهید انصاری،
آستانه اشرفیه و رودبار در املاک جدید خریداری شده و تعویض کلیه تابلوهای شعب استان بر اساس تیپ جدید ” در حوزه عملکردی ” پشتیبانی و تدارکات ” است .

وی راه اندازی کلیه شعب ملکی استان بر بستر فیبر نوری اختصاصی ، تجهیز کلیه دوربین های شعب به حافظه جانبی مستقل از سرور شعبه
، به روز رسانی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری شبکه استان ، به روز رسانی و ارتقاء کلیه تجهیزات رایانه ای شعب ، راه اندازی و تجهیز اتاق سرور در ساختمان جدید سرپرستی منطبق بر دستورالعمل های اداره ، کل زیرساخت و شبکه و تجهیز و راه اندازی دیزل ژنراتور در ساختمان جدید سرپرستی مطابق دستورالعمل بانک و سازمان پدافند غیرعامل کشور ” از عملکرد صورت گرفته در حوزه ” فن آوری اطلاعات ” ذکر کرد .

این مسوول درباره عملکرد مدیریت امور شعب بانک مهر گیلان ، ابراز کرد : امتیاز استان در برنامه عملیاتی 96/22 رتبه استان در برنامه عملیاتی
رتبه پنجم ، تعداد شعب استان 18 شعبه و یک باجه ، تعداد شعب ملکی 15 و تعداد شعب استیجاری 3 شعبه است.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :