کاشف اسرار-صبح امروز نشست خبری مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار تعیین شده با تعداد حدود ده نفر از خبرنگاران استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،در روز جاری تعدادی از خبرنگاران گیلانی برای شرکت در این نشست خبری حضور یافتند،لکن حراست شرکت مبحوث عنه به بهانه عدم دعوت از طریق مدیره روابط عمومی جهت حضور در نشست ،آنان را به بیرون از محل برگزاری مراسم هدایت کردند،

ممانعت از کسب خبر در حالی می باشد بنا به مستندات موجود در نزد این رسانه،از نیمه اول سال گذشته تا لحظه انتشار گزارش،از طریق مدیره روابط عمومی شرکت از طریق ایمیل شخصی برای یک نفر از خبرنگاران مارالبیان نسبت به ارسال اخبار شرکت  اقدام کرده و  در این راستا”مریم پور نصرالله “بارها با تعهد اخلاقی تاکید بر دعوت از خبرنگار جهت شرکت در جلسات آتی داده ولی متاسفانه عملی نشده است.

از سویی دیگر سوال می شود ملاک و معیار ،نحوه چینش و دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه در آستانه روز خبرنگار امسال که به طور یقین باید مورد توجه جدی روابط عمومی دستگاه های اجرایی و اداری گیلان قرار می گرفت ،در نشست خبری صبح امروز شرکت پخش فرآورده های نفتی استان به چه شکل اعمال شده است؟

متاسفانه علی رغم اینکه بارها مدیره روابط عمومی پخش فرآورده های نفتی تعهد اخلاقی به منزله دعوت از خبرنگار یا خبرنگارانی جهت شرکت در جلسات آتی این شرکت جهت جبران تلاشهای خبری صورت گرفته داده ولی این خلف وعده صورت گرفته و امروز تعدادی از خبرنگاران را به بیرون از محل برگزاری نشست هدایت کردند و این اقدام در شان یک خبرنگار در آستانه روز خبرنگار نیست.

انتظار می رفت در آستانه این روزحداقل اگر شاهد تجلیل و تکریم از تلاش های صورت گرفته نیستیم،شاهد بی احترامی و یا خدای ناکرده اخلاق خلاف و جفا به زحمت کشان این عرصه در فضای عمومی دولتی نباشیم.

النهایه ناگفته نماند این رفتار در شان خبرنگار نبوده و ضمن این که استاندار گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران از مدیران استان که در دعوت از خبرنگاران  و مصاحبه کردن به صورت گزینشی عمل و از کمک مالی به آنان  ابا دارند و خودداری می کنند،به شدت انتقاد  و تاکید کرد:”به کلیه مدیران تذکر و تاکید می کنم باید با تمام خبرنگاران مصاحبه ،صحبت و کمک بکنند،،اینک انتظار توجه جدی”محمد علی نجفی امیر کیاسر”به این موضوع  و مواخذه وجود دارد.

مدیران باید بدانند طبق ماده 5 قانون مطبوعات؛كسب و انتشار اخبار داخلي و خارجي كه به منظور افزايش آگاهي عمومي و حفظ مصالح جامعه باشد با رعايت اين قانون حق قانوني مطبوعات است،ضمن این که متخلف به شرط داشتن شاكي به حكم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دوسال ودر صورت تكرار به انفصال دايم از خدمات دولتي محكوم خواهد شد.

این گزارش را با فرمایشی از امام علی علیه السلام  و مقام معظم رهبری درباره نحوه رفتار با مردم به پایان می رسانیم:

«در برابر رعیّت فروتن باش، پر و بالت را برابر رعیت بگستران، با مردم گشاده‌روی و فروتن باش و در نگاه و اشارة چشم، در سلام کردن و اشاره کردن با همگان یکسان باش تا زورمندان در ستم تو طمع نکنند و ناتوانان از عدالت تو مأیوس نگردند.»

حضرت آیت اللّه خامنه ای :

«ما باید امروز، به سمت تغییر خودمان، به سوی الگوهایی که اسلام معیّن کرده است، پیش برویم؛ تغییر خودمان به عنوان اشخاص. … باید خودمان را اصلاح کنیم، اخلاق خودمان را درست کنیم، خودمان را از لحاظ باطن، به خدا نزدیک کنیم. به عنوان یک فرد، مجاهدت شخصی بکنیم. آیات خدا را به دل خودمان بخوانیم و دل را به خدا نزدیک کنیم. این وظیفه ماست. این کمک خواهد کرد تا ما بتوانیم وظیفه ای را که در جنب مردم و در جنب جامعه داریم، به بهترین وجهی انجام بدهیم و آحاد مردم هم، منهای وظایف اجتماعی که بر عهده همه هست و هیچ کس از وظیفه اجتماعی خالی نیست، وظیفه فردی، وظیفه شخصی و اخلاقی را برای خودشان وظیفه مهمی بدانند

پایان پیام

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :