کاشف اسرار-استاندار گیلان،با اذعان بر این که حضور فعال اشتغالزایی را در گردشگری نمی بینم و تذکر جدی می دهم، اقدامات جدی و موثر صورت گیرد،متذکر شد:مدیران شهرستانی صنعت ،معدن و تجارت بایستی بر وضعیت شهرستان و موانع موجود اشراف کامل داشته باشند و پیگیر رفع موانع مربوطه باشند.

به گزارش کاشف اسرار،”محمد علی نجفی امیر کیاسر”در نشست کارگروه اشتغال گیلان که امروز برگزار شد،اظهار کرد : براساس موافقت بانک کشاورزی در اجرای بند “د”تبصره 16 قانون بودجه سال جاری  گل خانه داران شهرک کیشستان می توانند با پرداخت اصل بدهی از بخشودگی سود ،سود پس از سررسید و جرائم تاخیر برخوردار شوند.

وی با اشاره به توفیقات گیلان در اشتغال زایی،خاطر نشان کرد : پارسال سهمیه استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید 470میلیارد تومان بود که با پرداخت 540میلیارد تومان 117 درصد محقق شد.

این مسوول با بیان این که پرداخت تسهیلات حمایتی کمیته امداد و بهزیستی نیز سال قبل 120 درصد محقق شد،ادامه داد:برای سال جاری،سهم تسهیلات رونق تولید  را 900 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : علاوه بر آن  23میلیارد تومان نیر تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت می شود.

نجفی امیر کیاسر در ادامه به تسهیلات 140 میلیارد تومانی برای سازمان بهزیستی و کمیته امداد، 300 میلیارد تومان هم  برای حوزه روستایی اشاره و تصریح کرد: از صندوق کارآفرینی و امید نیز انتظار دارم بهتر از گذشته عمل کند و حداقل پرداخت 60 میلیارد تومان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی مرکز آمار کشور،گیلان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد،تاکید کرد: مبالغ و اعتبارات بایستی در مسیر شرعی و قانونی هزینه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان،ادامه داد:تاکید دارم واحد های نظارتی دقت نظر لازم را داشته باشند و به موقع نسبت به هرگونه گریز از قانون حساسیت نشان دهند؛ حتی یک ریال نباید برای کاری به غیر از اشتغال هزینه شود.

نجفی امیر کیاسر به قول مساعد معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اعطاء بودجه 2 هزار میلیارد تومانی برای امر اشتغال استان اشاره کرد و  اعتقاد دارد: جذب این تسهیلات مستلزم پیگیری مجدانه و توجه به اهمیت موضوع است.

وی بر فعال شدن کارگروه های رفع موانع تولید در شهرستانها همچون مرکز استان تاکید  و اولتیماتوم داد: مدیران شهرستانی صنعت ،معدن و تجارت بایستی بر وضعیت شهرستان و موانع موجود اشراف کامل داشته باشند و پیگیر رفع موانع مربوطه باشند.

این مقام با بیان اینکه کمتر روزی است که جلسه ای مرتبط با اشتغال و رفع موانع آن نداشته باشیم، اضافه کرد: مدیران شهرستانی صنعت، معدن و تجارت بایستی پاشنه ی در بانک ها و سازمان های استانی را در بیاورند و به هر نحو شایسته برای توسعه اشتغال تلاش کنند.

نجفی امیر کیاسر همچنین با اشاره به توفیقات استان در بخش صنایع دستی و فرش های دستباف،اذعان کرد: حضور فعال اشتغالزایی را در گردشگری نمی بینم و تذکر جدی می دهم آنچه از سازمان مذکور انتظار می رود این است که با توجه به نام گذاری سال جاری تحت عنوان سال گردشگری در استان، اقدامات جدی و موثر صورت گیرد.

به گفته وی، سازمان گردشگری بایستی به میزان حجم امکاناتی که توان جذب گردشگر دارد، اشتغال ایجاد کند،ضمن این که در بخش اشتغال جوانان توفیقات خوبی داشتیم اما یقینا هنوز نارسایی هایی وجود دارد که باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار گیلان فیاد آور شد:با توجه به اینکه فارغ التحصیلان حوزه های مختلف علی الخصوص فنی و حرفه ای، IT  و شرکت های دانش بنیان ظرفیت خوبی برای توسعه استان هستند، ضرورت دارد برای بهره گیری از این ظرفیت اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان،ابراز کرد: طرح ها پیش از جلسه به دست اعضاء جلسه رسیده و مطالعه شود؛ جوانب آن سنجیده شود تا در این نشست بتوانیم به درستی مصوبه را تنظیم کنیم و عملیاتی باشد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :