کاشف اسرار-صبح امروز تعدادی از خریداران واحدهای تجاری مجتمع آدینه رشت به کارفرمائی نماینده ولی فقیه درگیلان، مقابل درب این مجتمع در دست ساخت تجمع کردند.

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،برخی از خریدارهای قرار داد پیش فروش واحدهای تجاری این مجتمع را با مهر و امضای حضرت آیت الله زین العابدین قربانی در حدود سال 89  و به بعد منعقد کرده اند.

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96.jpg2

مجتمع آدینه در زمان شروع به ساخت و پیش فروش ،بزرگترین مجتمع تجاری‌ فرهنگی‌ شمال کشور به خود لقب گرفته و دارای حدود یک هزار و ۲۴۰ مغازه است.

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96.jpg3

مجتمع آدینه با تجهیزات کامل دارای سالن غذاخوری با ظرفیت ۲ ‌هزار نفر، سالن اجتماعات ۲ هزار نفری، سه سالن سینما، پارک شهربازی، بانک، قنادی، آرایشگاه و …بوده و ساخت این مجتمع تجاری‌فرهنگی عامل ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود ۵ هزار نفر و ایجاد اشتغال غیرمستقیم حدود ۲۵ هزار نفر خواهد بود.

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96.jpg4

هزینه ساخت این مجتمع با پیش‌فروش مغازه‌های آن تامین و از محل درآمد این مجتمع، مصلای نماز جمعه رشت از جمله کتابخانه این مکان تکمیل می‌شود و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96.jpg5

فروشنده برای پیش فروش واحدهای تجاری مجتمع آدینه با خریداران قراردادی، در بر گیرنده ۹ ماده منعقد گردیده که در ماده سه آن،مدت قرارداد از زمان مبادله قرارداد و پرداخت پیش پرداخت ۴۸ ماه کامل شمسی می باشد.

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96.jpg6

طبق مستندات موجود در نزد کاشف اسرار ،بر گرفته از یکی از قراردادهای منعقده شده بین فروشنده و خریداران در تابستان ۸۹،فروشنده در بند یک ماده سه این فروش نامه متعهد گردیده درصورت اجرا به موقع تعهدات موضوع ماده ۲ قرار داد در مهلت مقرر در ماده ۳ نسبت به تحویل واحد به خریدار اقدام نماید.

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96.jpg7

ماده دو این قرارداد نامه در برگیرنده مبلغ قرار داد و نحوه پرداخت می باشد که طبق آن،مبلغ ۵ درصد کل قرار داد به صورت نقدی در هنگام تنظیم قرار داد و ۶۰درصد کل قرارداد طی ۸ فقره چک ۶ ماهه بوده که بدین ترتیب کل مدت تسویه اقساط مربوطه معادل ۴۸ ماه شمسی می شود.

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96.jpg8

از سویی دیگر بر اساس این قرارداد نامه،مبلغ ۵ درصد مبلغ کل قرار داد طی یک چک بدون تاریخ بابت تحویل واحد و مبلغ ۵ درصد دیگر طی یک فقره چک بدون تاریخ بابت تنظیم سند ارایه شده و زمان اولین و آخرین سر رسید چکها طبق مستندات موجود در شهریور ماه ۸۹ و شهریور ماه ۹۲ بوده است.

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96.jpg9

بخشی از بند دو ماده سه این قرارداد تاکید دارد: « فروشنده متعهد است حداکثر ظرف مدت ۴۸ ماه شمسی نسبت به تحویل واحد تجاری نسبت به خریدار اقدام نماید» .

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96.jpg10

در ادامه این بند ،آمده است:«حداکثر ظرف مدت ۶ ماه پس از تحویل نسبت به اخذ صورت مجلس تفکیکی و انجام تشریفات قانونی جهت انتقال قطعی به نام خریدار اقدام نماید ،در صورت تاخیر به ازای هر روز مکلف به پرداخت ۳۰۰ هزار ریال در وجه خریدار می باشد».

آخرین وضعیت مجتمع آدینه مهر 96.jpg11

در بند ۸ ماده شش این قرارداد که به شرایط قرارداد پرداخته،تصریح شده است :« در صورتی که فروشنده در تمامی مراحل فعال باشد ولی در موعد مقرر قادر به تحویل واحد مذکور نباشد،در چنین حالتی اضافه شدن ۲۰ درصد به مدت زمان قرار داد از نظر طرفین بلامانع است.

مستندات درباره مجتمع آدینه 96.jpg8

با محاسبات به عمل آمده ،فروشنده مکلف بوده حداکثر تا حدود اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ نسبت به تحویل واحدهای تجاری به خریداران اقدام بنماید،ولیکن تا لحظه تجمع خریداران این گزارش،از تحویل واحد خبری نبوده است.

مستندات درباره مجتمع آدینه 96.jpg3

مدیر اجرائی دفتر نماینده ولی فقیه گیلان در بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار درباره تجمع برخی از خریداران در مقابل محل ساخت این پروژه،اظهار کرد:”خریداران مجتمع ،اشخاصی هستند که حق دارند و ما باید تلاش بکنیم حق شان را بگیرند و به آنان داده بشود”.

محمد فلاح شجاعی،با تاکید بر  اعلام نیاز در راستای ارائه کمک از سوی رسانه برای اطلاع رسانی در این زمینه،خاطر نشان کرد:”نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهر رشت هم نمی خواهند حق کسی بسوزد و بارها به بنده در این زمینه این نکته را گفته است و من هم دارم تلاش می کنم حق خریداران را به آنان داده بشود.

وی ضمن درخواست از خریداران واحدهای تجاری مجتمع آدینه برای همکاری با دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان،اذعان کرد:”مقرر شده است خریداران  تعدادی نماینده انتخاب بکنند و  بیایند با ما تشکیل جلسه بدهند تا مشکلات را با هم پیش ببریم”.

این مسئول،ابراز کرد:”برای این که خریداران اطمینان داشته باشند کار آنان را داریم دنبال می کنیم از پیمان کار در حضور حضرت آیت الله قربانی جلسه برگزار کردیم خواستیم بیاید برنامه زمان بندی تحویل مغازه ها را اعلام بکند و  پیمان کار هم اعلام کرده است”.

فلاح شجاعی با اشاره به تجمع برخی از خریداران مجتمع تجاری آدینه رشت و پخش تصاویر تجمع کنندگان در فضای مجازی،تصریح کرد:”از زمان انتصاب بنده با پی گیری های صورت گرفته زمان تحویل اعلام شده و  ان شاء الله نمایندگان خریداران می آیند و می نشینند و میزان پیشرفت کار و کارهایی که در دست اجرا داریم توضیح می دهیم و آنان هم مطلع می شوند”.

وی به خبرنگار کاشف اسرار قول داد  طی روزهای آینده ،آخرین وضعیت ساخت و ساز مجتمع آدینه تحویل بدهد تا اطلاع رسانی بشود و خواستار همکاری در زمینه اطلاع رسانی را کرد.

مدیر اجرائی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان بار دیگر ضمن درخواست از خریداران برای همکاری،اذعان کرد:” حضرت آیت الله قربانی هم دستور داده در کوتاه ترین زمان ممکن واحدهای خریداری شده تحویل  خریداران بشود”.

مستندات درباره مجتمع آدینه 96.jpg4

ناگفته نماند رضاییان ،پیمان کار پروژه در نیمه اول سال گذشته با برگزاری جلسه ای با خریداران قول داده بود که برخی از طبقات در نیمه دوم سال قبل و طبقه سوم در امسال تحویل خریداران بشود!.

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :