کاشف اسرار-شهردار رشت برخی از مطالب منتشر شده در فضای مجازی یا نقل و قول در بین شهروندان مبنی بر مخالفت وی با اجرای طرح بی آر تی در این شهر را شایعه دانست و گفت:اجرا یا جمع آوری خط بی آر تی در حد فاصل میادین دکتر حشمت تا مصلی این شهر نیازمند مطالعه است،ضمن این که مردم طی دو سال در گرفتاری به سر می برند ولی اتوبوس بی آر تی نیست.

مسعود نصرتی قزوینی نژاد امشب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه شهری درباره احداث مسیر بی آر تی در زمان شهرداری”سید محمد علی ثابت قدم،اظهار کرد:جمع آوری خط بی آر تی در رشت شایعه می باشد و هر کاری در رشت بخواهد صورت بگیرد،نیازمند انجام مطالعه است،ضمن این که نمی توان همین طوری گفت با موضوعی مخالف یا موافق است.

وی خاطر نشان کرد:شهر رشت دارای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک می باشد ولی تقدم و تاخر اجرای طرح باید رعایت بشود و گرنه هیچ کس حق ندارد یک طرح سلیقه ای اجرا بکند.

این مسئول،متذکر شد:تقدم و تاخر طرح که کجا اجرا بشود،چه اتفاقی رخ بدهد ،قبل از آن چه زیر ساخت هایی برای آن آماده بشود،اینها را باید برای رفاه حال مردم رعایت بکنیم و برای رفاه حال مردم باید در ابتدا اتوبوس های مورد نیاز تهیه و کل مسیر عبور اتوبوس ها آماده بشود.ضمن این که طول مسیر ده کیلومتر است.

نصرتی قزوینی نژاد،اضافه کرد:با تهیه کردن اتوبوس های مورد نیاز و آماده کردن مسیر عبور و مرور اتوبوس ها،با انجام اولویت بندی،سپس طرح انجام بشود،این که بدون رعایت تقدم و تاخر زیر ساخت ها بیایند پروژه ای را اجرا بکنیم،این خوب نیست و باید بر روی آن فکر بشود و این مساله باید در تمام پروژه ها رعایت بشود.

وی تاکید کرد:بنده با هر پروژه ای که زیر ساخت های آن آماده نباشد و  ما بیاییم کاری انجام بدهیم،موافق نیستم،امکان دارد در این باره مذاکره و مصاحبه بکنم .

چهره برتر صنعت ساختمان کشور در سال گذشته،ابراز کرد:اگر قرار است پروژه ای یک سال طول بکشد حتمآ باید برای آن خیابان یک جایگزین تعریف و برنامه ریزی بشود  و مردم هم اذیت نشوند.

نصرتی قزوینی نژاد ،تصریح کرد:در زمان اجرای هر پروژه ای یک ایجاد مزاحمت برای مردم دارد ولی باید حداقل ها برای مردم رعایت بشود ،حال می خواهیم خیابانی را بخواهیم به صورت دایمی مسدود بکنیم باید در این رابطه یک جایگزین برای ان قبل از بستن تهیه بکنیم.

وی با اذعان بر این که برای اجرای هر طرحی در رشت باید تقدم و تاخر و هم چنین زیر ساخت های آن باید تهیه بشود،اعتقاد دارد:”در غیر این صورت هر طرح بسیار عالی هم ایجاد مزاحمت می کند و آن هم در صورتی که زیر ساخت برای آن تهیه نشده باشد.

دبیر اجرایی شهرداران شبکه راه حل های جهانی برای مدیریت شهرها ،جمع آوری احتمالی خط بی آر تی در رشت را نیازمند انجام مطالعه دانست و بیان کرد:این طرح با بودجه شهر به اجرا درآمده و منابع ساخت آن با پول مردم بوده و متعلق به آنان است و نمی شود یک روز باز کرد و روز دیگر بست،مگر این که یک روزی به نتیجه برسیم که دیگر کاری نمی شود کرد و باید یک کاری انجام داد.

نصرتی قزوینی نژاد ،خاطر نشان کرد:اجرا یا جمع آوری خط بی آر تی در خیابان امام رشت نیازمند زمان و بررسی های همه جانبه دارد تا این کار انجام بشود.

وی با تصریح بر این که از مسیر اتوبوس های مخصوص اتوبوس های بی آرتی نباید تاکسی عبور بکند، بلکه هر سه یا چهار دقیقه یک دستگاه اتوبوس بی آر تی عبور و مرور نماید،اذعان کرد:اول باید اتوبوس مورد نیاز تهیه می کردند و سپس نسبت به نصب نرده در خیابان امام اقدام می گردید،ولی اول نرده را زدند و مردم طی دو سال در گرفتاری به سر می برند ولی اتوبوس بی آر تی نیست.

همکار سازمان ملل در تهیه گزارش جهانی۲۰۱۶،اتوبوس بی آرتی را نوعی اتوبوس ویژه دانست و درخواست کرد  در این زمینه اطلاع رسانی رسانه ای بشود تا این مسیر فعالیت بکند.

نصرتی قزوینی نژاد در پایان با بیان این که سامان دهی اتوبوس های درون شهری شهر رشت در اولویت های کاری شهرداری قرار می گیرد،اذعان کرد:باید در ابتدا برای دو تا سه ماه حقوقی پرداخت نشده فکری بشود  تا ان شآء الله در دو یا سه ماه آینده بهتر بتوانیم با شما مذاکره بکنیم.

پایان پیام

 

 

 

اشتراک این خبر در :